صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عرضه کیسه‌های پارچه‌ای در میادین میوه و تره بار پایتخت

۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۳۸۳۰۶
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از رویکرد محیط زیستی این سازمان در میادین میوه و تره بار خبر داد.

- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با تاکید بر اینکه میادین میوه و تره بار از مصادیق تحقق شعار «تهران؛ شهری برای همه» محسوب می‌شوند، افزود: شهروندان مسئول همچنان‌که حق مطالبه‌گری از مدیران شهری دارند، لازم است در جهت پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه‌هایی که در پاسخ به مطالبات آن‌ها و برای بهبود استاندارد‌های زندگی در شهر اجرا می‌شود نیز به صورت جدی ورود کرده و همکاری و همراهی کنند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت و جایگاه محیط زیست و لزوم حفاظت و صیانت از آن برای نسل حاضر و نسل‌های آینده، از رویکرد محیط زیستی این سازمان در میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: برای تحقق برنامه‌های خود نیازمند همراهی و همکاری شهروندان هستیم، زیرا باور داریم که بدون حضور و مشارکت مردم هیچ برنامه‌ای موفق نخواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:
 
وی با اشاره به برگزاری «هفته بدون پلاستیک» به عنوان یک حرکت نمادین برای افزایش آگاهی شهروندان از نقش و تاثیری که می‌توانند در حفظ محیط زیست داشته باشند، اظهار کرد: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی خویش، علاوه بر عرضه و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای با نرخ حداقل ۱۰ درصد پایین‌تر از سطح شهر به شهروندان در میادین و بازار‌های میوه و تره بار، نسبت به آموزش موضوعات محیط زیستی از جمله آشنایی با آثار و فواید عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از طریق استقرار کارشناسان ادارت محیط زیست و آموزش‌های شهروندی شهرداری‌های مناطق در این مراکز نیز اقدام کرده است.
 
راد با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در شرایط پاندمی ویروس کرونا، مجموعه اقداماتی را برای رعایت بهداشت در میادین و بازار‌های میوه و تره بار و حفظ سلامت شهروندان به صورت روزانه و مستمر انجام می‌دهد، تصریح کرد: گسترش ویروس کرونا با وجود همه تلخی‌ها و مصائبی که برای مردم ایران و جهان داشته است، ضرورت رعایت دقیق‌تر مسائل بهداشتی و توجه بیشتر به حفظ محیط زیست را به همه ما یادآوری کرد.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ارتقای استاندارد‌های بهداشتی و محیط زیستی یکی از اولویت‌های این سازمان است، خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت مستمر بر عرضه بهداشتی محصولات در میادین میوه و تره بار، تلاش کرده‌ایم تا در ساخت بازار‌های جدید میوه و تره بار و بازسازی، بهسازی و نوسازی بازار‌های قدیمی نیز مؤلفه‌های محیط زیستی را رعایت کنیم.
 
گفتنی است، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به مناسبت «هفته بدون پلاستیک» در ۲۲ میدان و بازار میوه و تره بار به مدت یک هفته، مجموعه اقداماتی را برای فرهنگ‌سازی و کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی با مشارکت ادارات محیط زیست و آموزش‌های شهروندی و نیز شهرداری‌های مناطق به عمل آورد که مورد استقبال و توجه شهروندان مراجعه‌کننده به این مراکز قرار گرفت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *