صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آنچه در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گذشت

۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷:۰۸
کد خبر: ۶۳۶۷۶۴
آنچه می‌خوانید مشروح اخباری است که در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران گذشت.

- آنچه می‌خوانید مشروح اخباری است که در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران گذشت.

کلیات لایحه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تصویب شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۳:۰۰

در جریان دویست و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران لایحه آئین نامه موضوع ماده ۷ مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکار‌های ارتقا کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تشریح گزارش مشترک کمیسون برنامه و بودجه و سلامت، محیط زیست و خدمات ایمنی شورای شهر تهران گفت: برمنبای ماده ۷ مصوبه‌ای که در سال ۹۵ تصویب شد، شهرداری مکلف است نسبت به تامین منابع مالی پایدار برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اقدام کند.

او ادامه داد: بر این مبنا شهرداری لایحه‌ای را ارائه کرد که تعیین بهای خدمات استفاده از سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان براساس ماده ۷ مصوبه در آن ارائه شده است.

نوری با بیان اینکه سازمان آتش نشانی تلاش می‌کند تا به صورت سامانه‌ای و سیستمی نسبت به وضعیت ساختمان‌ها اطلاع پیدا کند، گفت: از آنجایی که تعداد حوادث در سطح شهر تهران بسیار زیاد است و حریق، ۳۰ درصد حوادث را شامل می‌شود در نتیجه باید سازوکاری فراهم شود تا از طریق سیستم هوشمند هشدار لازم داده شود چرا که با این اقدام خدمات رسانی و اطفا سریعتر و موثرتر رخ می‌دهد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: بر همین مبنا پیشنهادی تهیه شده است که سازمان آتش نشانی زیرساخت‌ها را فراهم و سامانه پایاش هوشمند را راه اندازی و به متقاضیانی که به صورت حقیقی و یا حقوقی درخواست استفاده از این سامانه را دارند خدمات ارائه دهد و در ازای آن بهایی اخذ شود.

او با بیان اینکه استفاده از این سامانه اختیاری است، گفت: هرفرد و یا سازمانی که علاقه‌مند است درخواست اتصال به این سامانه را می‌دهد و آتش نشانی خدمات و تعهداتی را ارائه می‌دهد. برمنبای این تعهد، در بازه‌های زمانی مشخص از وضعیت ایمنی مکان بازید به عمل آید. همچنین در هنگامی که آتش سوزی رخ دهد، به دلیل اتصال به سامانه هشدار لازم داده می‌شود و خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

نوری با بیان اینکه سازمان آتش نشانی برای ارائه این خدمات در سامانه هزینه‌ای دریافت می‌کند گفت: این لایحه در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

او در ادامه به قرائت بند‌های این لایحه پرداخت و گفت: طبق ماده ۷ مصوبه تامین منابع مالی پایدار آتش نشانی شهرداری تهران مکلف است نسبت به ایجاد زیرساخت و راه اندازی سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساحتمان مطابق با آیین نامه اجرائی بند یک حداکثر طی مدت ۶ ماه اقدام کند و در سال ۹۹ بهای خدمات مربوطه را از کلیه اشخاص حقیق و حقوقی متقاضی، استفاده از سامانه مذکور متناسب با نوع کاربری ساختمان با اولویت ساحتمان‌های با اهمیت، مراکز مهم و حساس، مطابق جداول شماره یک و ۲ دریافت و به منظور ارتقا ایمنی شهر تهران هزینه کند.

نوری با بیان اینکه آنچه که سازمان آتش نشانی بابت خدمات دریافت می‌کند صرف ارتقا بخشی خدمات و ارتقا کیفیت ایمنی در شهر تهران می‌شود، گفت: بهایی که برای خدمات در این سامانه پایش در نظر گرفته شده است در دو جدول برای ساختمان‌های کمتر از هزار متر و ساختمان‌های بیشتر از هزار متر قید شده است.

او با اشاره به هزینه‌های دریافتی بابت این خدمات گفت: حداقل هزینه‌ای که گرفته می‌شود مبلغ ۳۰ هزارتومان برای ساختمان‌های با کمترین متراژ و بالاترین هزینه مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای ساختمان‌های بالای۲۰۰ هزار متر و بیشتر است.

تقدیر عضو شورای شهر تهران از تخریب پاساژ توحید
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۲:۳۰

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در صحن علنی شورا طی تذکری گفت: در روز‌های گذشته شاهد اقدام برای تخریب و سپس آغاز نوسازی پاساژ تجاری توحید در منطقه ۱۹ بودیم که به منظور تامین امنیت مالی و جانی شهروندان و رفع مخاطرات احتمالی و نیز گره‌های ترافیکی منطقه صورت پذیرفت.

او افزود: بازگشایی معبر مهم خیابان شکوفه در منطقه ۱۹ بعد از ۳۰ سال انتظار و با تخریب این پاساژ ضمن آن که از وقوع اتفاقات مشابه ساختمان پلاسکو و کلینیک سینا مهر شمیران پیشگیری کرده با عقب‌نشینی پاساژ جدید گره ترافیکی این معبر به کل رفع می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری تصریح کرد: جالب اینکه همه این اقدامات کاملا با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته و کل فرایند تخریب و نوسازی هیچگونه بار مضاعفی بر مدیریت شهری نداشته است.

عضو شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران اضافه کرد: ضمن تشکر از اقدام ارزشمند منطقه ۱۹ و حمایت‌های جنابعالی خواهشمندم دستور فرمایید با توجه به اقدامات در سایر مناطق و شرکت‌های شهرداری جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری با تفویض اختیار جلب و انعقاد قرارداد‌های سرمایه گذاری به مناطق و نیز مولدسازی دارایی‌ها و املاک به منظور تسریع در پیشرفت پروژه شهر‌های اقدام شایسته صورت گیرد.

رسولی: ۵۴ درصد از درآمد‌های شهرداری در سال ۹۹ محقق شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۱:۰۶

سیدحسن رسولی در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه مصوب را در خرداد ماه و سه ماهه سال ۱۳۹۹ را ارائه کرد.

وی درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه سه ماه، اظهار کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی سه ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۷۶ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال اقدام کرد. طی این دوره سه ماهه مبلغ ۴۱ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال معادل ۵۴ درصد درآمد کسب شده است؛ بنابراین طی سه ماهه مذکور کسری عملکرد ۳۴ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال معادل ۴۶ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود.

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در سه ماه امسال ۵۴ درصد از درآمد‌های شهرداری تحقق یافته است، اظهار کرد: بدون شک اگر مصوبات اخیر شورا نبود، امکان تخفیف ۲۵ درصد جایزه خوش حسابی به مودیان عوارض شهری تا پایان خرداد ماه سال جاری و تمدید مبنای محاسبه مورد عمل سال ۹۸ برای سه ماهه اول امسال عملیاتی نمی‌شد و شاخص عدم تحقق پذیری منابع درآمدی، که در این دوره سه ماهه ۴۶ درصد شده است، از این میزان نیز فراتر می‌رفت.

وی ادامه داد: از کل درآمد سه ماهه (۴۱ هزار و ۶۸۹) مبلغ ۱۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد آن درآمد پایدار و ۷۰ درصد آن درآمد ناپایدار است.

خزانه دار شورای شهر تهران درباره عملکرد هزینه‌ای سه ماهه، نیز گفت: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۶۵ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال هزینه کند. طی دوره مذکور مبلغ ۳۷ هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال (۵۸ درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده است؛ که از این مبلغ ۹/۹۹ درصد آن بصورت پرداخت‌های نقدی است و ۱/۰ درصد آن غیرنقدی است. بدیهی است این شاخص نمایانگر میزان ثبت رویداد‌های هزینه¬ای در دفاتر مالی بوده و آثار دیگری بر آن مترتب نیست.

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه خرداد، تصریح کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی خرداد ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۲۵ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال اقدام کند. در این ماه مبلغ ۱۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال معادل ۵۷ درصد درآمد کسب شده است. از کل درآمد خرداد (۱۴ هزار و ۵۹۷) مبلغ ۴ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال معادل ۲۹ درصد آن درآمد پایدار و ۷۱ درصد آن درآمد ناپایدار است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در خرداد ماه تا سقف ۲۱ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ ۱۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال در خرداد ماه تقریباً معادل ۶۳ درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است؛ که از این مبلغ ۹/۹۹ درصد آن بصورت پرداخت‌های نقدی است و ۰.۱ درصد آن غیرنقدی است.

رسولی درباره تحلیل و ارزیابی (خرداد ماه و سه ماهه سال ۱۳۹۹)، اظهار کرد: کسب درآمد، متاثر از آثار و عواقب بروز و گسترش ویروس کرونا و اختلال‌های ایجاد شده در فضای کسب و کار شهری، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۹۵ درصد در سال ۹۸ به ۵۴ درصد در سال جاری رسیده است. بر این اساس و نظر به غیرقابل پیش بینی اعلام شدن پایان دوره این ابتلاء جهانی، هشدار داده و پیشنهاد می‌کنم این شاخص در ریل‌گذاری جدید مدیریت شهری به جد و به صورت عملی مورد امعان نظر قرار گیرد. بدون شک اگر مصوبات اخیر شورا نبود، امکان تخفیف ۲۵ درصد جایزه خوش حسابی به مودیان عوارض شهری تا پایان خرداد ماه سال جاری و تمدید مبنای محاسبه مورد عمل سال ۹۸ برای سه ماهه اول امسال عملیاتی نمی‌شد و شاخص عدم تحقق پذیری منابع درآمدی، که در این دوره سه ماهه ۴۶ درصد شده است، از این میزان نیز فراتر می‌رفت.

وی با بیان اینکه از کل درآمد وصولی خرداد ماه (۱۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال) ۲۹ درصد آن پایدار و ۷۱ درصد آن ناپایدار است، تصریح کرد: از کل درآمد وصولی سه ماهه (۴۱ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال) ۳۰ درصد آن پایدار و ۷۰ درصد آن ناپایدار است.

رسولی با تاکید بر اینکه در گزارش ارائه شده، هزینه‌ها ۹/۹۹ درصد نقدی است، گفت: ۳۰ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان ۸۰ درصد آن به مبلغ ۲۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان نقد و ۶ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان آن غیرنقد است. طی سه ماهه اخیر از ۸۰ درصد منابع نقد ۹/۹۹ درصد و از ۲۰ درصد بودجه غیرنقد فقط یک دهم درصد تحقق یافته است. به عبارتی فرآیند تامین منابع غیرنقد از طریق تهاتر املاک عملاً تعطیل نیست. بر این اساس دفع موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیرنقد را در نه دوازدهم سال انتظار دارم.

وی تاکید کرد: پیش بینی افق مالی فراروی نه دوازدهم سال مالی جاری، نویدبخش بهبودی این شاخص‌ها (تحقق و عدم تحقق درآمد) در ماه‌های باقیمانده سال نیست. با این برآورد، اتخاذ سبک مدیریت ریاضتی و کاهش اساسی هزینه‌ها نه فقط یک انتخاب، بلکه وظیفه اجتناب ناپذیر آقای شهردار و همکارانشان خواهد بود. ما اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز وظیفه داریم ضمن همراهی با مدیریت شهری پایتخت از وضع تکالیف مالایطاق برای شهرداری خودداری کنیم.

خزانه دار شورای شهر تهران در پایان گفت: ثبت هزینه‌ها در دفاتر مالی، سال گذشته طی همین بازه زمانی انجام نشده بود؛ در حالیکه طی ۳ ماهه امسال، این شاخص تا سقف ۵۸ درصد ثبت شده است.

اعطا نسبت به تضییع بیت المال در معاونت شهرسازی شهرداری تهران تذکر داد
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۱:۰۲

رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران ارجاع مطالعات اصلاح ساختار توسط معاونت معماری و شهرسازی به یک شرکت مهندسی مشاور را تضییع بیت المال در شهرداری دانست و نسبت به آن تذکر داد.

علی اعطا در جریان صحن علنی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر بر اساس بند ۸ و ۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراها، وظیفه داریم بر حسن اداره امور مالی شهرداری نظارت کرده و به عنوان نمایندگان مردم تا ریال آخر از بودجه شهرداری حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: بخش متولی اصلاح ساختار در شهرداری تهران می‌گوید که از انجام چنین مطالعاتی مطلع نبوده و بعد از اطلاع هم، دیده اند نتیجه این مطالعه قابل استفاده نیست.

عضو شورای تهران ادامه داد: در پیش نویس تهیه شده در این قرار داد هم هیچ تغییری در معاونت شهرسازی و معماری ایجاد نشده است.

وی افزود: این قرار داد مانند این است که آقای دکتر مظاهریان در معاونت برنامه ریزی بابک مشاور در حوزه ساختار و تشکیلات قرارداد مطالعات طرح تفصیلی منعقد کند و معاونت شهرسازی از چنین چیزی مطلع نباشد.

اعطا ادامه داد: اخیرا در مطالعات معاونت معماری و شهرسازی دستور کاری به یک شرکت مهندس مشاور معماری و شهر سازی در قالب یک قرارداد موجود داده شده و صورت وضعیت ارسال شد و گویا مبالغی هم پرداخت شده است.

وی با طرح این سوال که این چه نوع اداره امور مالی شهرداری است، اظهار داشت: من این موضوع را تضییع حقوق بین المال، سوء مدیریت در حفظ دارایی‌ها و اموال نقدی شهرداری، می‌دانم و بر اساس بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون، که ناظر بر اعلام چنین مواردی به شهرداری است، به شهرداری تذکر می‌دهم و درخواست پیگیری، برخورد با معاونت شهرسازی توسط شهردار محترم و پاسخگویی و توضیح ایشان را دارم.

اعطا ادامه داد: امیدوارم این موضوع و این نوع اتفاق که متاسفانه ما از بخش عمده‌ای از آن باخبر نمی‌شویم، در شهرداری مرسوم نشود.

انتقاد نژادبهرام از عدم برقراری محدودیت‌های کرونایی
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۰:۳۹

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر در تذکری در خصوص عدم برقراری محدودیت‌های کرونایی گفت: با بستری بیش از ۶۰۰ بیمار جدید کرونایی و فوت ۷۰ نفر بصورت میانگین در یک روز، شرایط بحرانی پیک دوم کرونا در تهران کاملا مشهود است. عدم پیش بینی سازوکار اجرایی روشن برنحوه عملیاتی نمودن «مصوبه اجباری شدن ماسک در محل‌های پرتردد» نیز بر وخامت اوضاع افزوده است.

نژاد بهرام خاطر نشان کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور با جمعیتی بالغ بر ده میلیون نفر در روز، متراکم‌ترین شهر ایران به شمار می‌رود، آمار‌ها نشان میدهد قریب به ۵۰درصد مردم تهران برای حضور در محل کار و ۲۵درصد برای خرید روزانه از منزل خارج میشوند. با توجه به اینکه رعایت فاصله‌اجتماعی به دلیل تراکم بالای جمعیت در پایتخت غیرممکن است، مداخله جدی تردستگاه‌های مسئول کاملا احساس میشود.

وی افزود: بی تردید کارگزاران نظام و در راس آن اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت شرعی و قانونی در قبال صیانت از جان یکایک شهروندان را برعهده دارند. با این حال علی رغم قرار گرفتن بیش از۱۸ استان در وضعیت هشدار قرمز کماکان شرایط به نوعی مدیریت میشود که گویی در شرایط پسا کرونا قرار گرفته ایم و صرفا بر استفاده شهروندان از ماسک به عنوان ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین راه حل تاکید میگردد.

نژادبهرام تصریح کرد: حتی اجازه کوچکترین تصمیم گیری در سطح محلی داده نمیشود که این امر با توجه به بحرانی بودن شرایط و لزوم اتخاذ تصمیمات در اسرع وقت، یقینا در بروز جدی بحران بدین شکل موثر بوده است. قرار گیری ایران در جمع سه کشور دارای بالاترین تلفات ناشی از ویروس کرونا طی یک هفته گذشته نیز خود گواهی بر این موضوع است؛ لذا از جایگاه نماینده مردم پایتخت به رییس محترم ستاد ملی مقابله با کرونا تذکر میدهم نسبت به اعمال محدودیت‌های شدید در آمد و شد غیرضرور، جلوگیری از تجمعات، اجباری شدن دور کاری کارکنان بخش‌های دولتی و عمومی وفعالیت مشاغل و رسته‌های تامین کننده خدمات در قالب مجازی اقدام کرده و اجازه اعمال محدودیت‌ها لااقل تا سقف مشخصی را به سطوح محلی تفویض کند.

ما دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شدیم
۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۰:۳۲

محسن هاشمی در ابتدای دویست و بیست ششمین جلسه شورا با اشاره به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم برگزاری در دوره آینده انتخابات شورایاری ها، گفت: هفته گذشته، هیات عمومی دیوان عدالت اداری، رای خود را مبنی بر عدم برگزاری دوره آینده انتخابات شورایاری بدون مصوبه مجلس شورای اسلامی صادر کرد.

وی ادامه داد: اگرچه پیش از دوره پنجم شورا، سه دوره انتخابات شورایاری بدون مشکل و ابهام قانونی برگزار شده بود، اما سازمان بازرسی کل کشور، در آستانه برگزاری دوره چهارم انتخابات شورایاری، این انتخابات را نیازمند مجوز قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی دانسته بود، و این موضوع در دوره پنجم نیز پیگیری شد. با تدابیر انجام شده توسط مدیریت شهری، با مصوبه هیات وزیران و همکاری وزارت کشور انتخابات دوره پنجم با موفقیت برگزار شد.

هاشمی گفت: پس از حدود یکسال، دادخواست سازمان بازرسی کل کشور، جهت الزام تصویب قانونی انتخابات شورایاری منجر به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: خوشبختانه هیات وزیران در حال پیگیری گنجاندن موضوع انتخابات شورایاری در اصلاحیه لایحه شوراهاست؛ و شورایعالی استان‌ها در زمان مسئولیت جناب آقای الویری، لایحه قانونی برگزاری انتخابات شورایاری را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است؛ و با توجه به اینکه مجلس یازدهم تشکیل گردیده و مسئولان سابق شورا و شهرداری در این مجلس حضور فعالی دارند، انتظار می‌رود طی فرصت مناسبی که تا سال ۱۴۰۲ و انتخابات دوره آینده شورایاری وجود دارد، فرایند قانونی این لایحه در مجلس شورای اسلامی طی شود، تا دوره آینده انتخابات شورایاری با مجوز قانونی برگزار گردد، که مورد استقبال نهاد‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور نیز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: موضوع دیگر، افزایش قابل توجه میزان تلفات ومبتلایان کرونا، در سطح شهر تهران و دیگر نقاط کشور است، که پس از کاهش موفقیت آمیز این بیماری در اردیبهشت ماه، به دوره اوج این بیماری در اسفندماه بازگشته است، و موجب نگرانی افکار عمومی گردیده است.

هاشمی گفت: اگر ما بخواهیم فعالیت‌های اداری، تجاری وتفریحی در سطح شهر را بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسایل ایمنی، عدم افزایش ظرفیت زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی و لغو مراسم ها، آزمون‌ها و برنامه‌های غیرضروری انجام دهیم، نتیجه‌ای غیر از پیک دوباره تلفات کرونا را نباید انتظار داشته باشیم.

وی خاطر نشان ساخت: کشور‌هایی که در مهار اولیه موج اولیه کرونا، از ما عقب‌تر بودند، با تداوم اقدامات ایمنی و محدودیت‌ها توانستند این بیماری را تا حدود زیادی مهار کنند. اما ما با فریب خوردن از پیروزی اولیه، دچار خودغافلگیری در برابر کرونا شدیم.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود تگفت: شهردار تهران این موضوع را به صورت تلفنی به من اطلاع داد. ارتش جمهوری اسلامی این تفاهم نامه را منتفی کرده است. پیش از این نیز شش عضو شورای شهر درباره این پادگان و کاربری آن تذکر داده بودند. این در حالیست که علی اعطا سخنگوی این شورا قصد داشت مجدد تذکری را در این جلسه ارائه کند که با اطلاع محسن هاشمی این تذکر لغو شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *