صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آیا در مدارس خارج از کشور هم از سامانه شاد برای آموزش استفاده می‌شود؟

۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵:۵۵
کد خبر: ۶۳۶۷۲۱
رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به تشریح استفاده از پلتفرم‌های فضای مجازی در ایران و کشور‌های مختلف پرداخت.

- بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، غلامرضا کریمی درباره واکنش کشور‌های مختلف جهان در قبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و خانه‌نشین شدن اکثر دانش‌آموزان و معلمان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا نظام آموزشی جهان نیز با چالش‌ها و تغییرات بسیاری مواجه شد. به‌طوری‌که در بیشتر کشور‌ها مسئولان آموزشی کلاس‌های حضوری را تعطیل کردند و کلاس‌های آنلاین را برای اجرای اهداف آموزشی جایگزین کردند. در ایران هم این تجربه با ایجاد شبکه شاد در بین دانش‌آموزان اجرایی شد.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: در آینده نزدیک نظام آموزشی جهان باید با کرونا کنار آید و به سمت مجازی شدن پیش رود. در چند ماه اخیر روش‌ها و رویکرد‌های کشور‌ها نسبت به تعطیلی مدارس متناسب با اقتضائات و شرایط آن‌ها متفاوت بود؛ اما به‌طورکلی همه کشور‌ها با توجه به زمان اندک موجود و افزایش نگرانی بابت از دست رفتن زمان آموزش و آسیب‌پذیری فرآیند آموزش، بلافاصله آموزش مجازی را جایگزین آموزش‌های حضوری کردند.

وی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط در فضای مجازی گفت: واکنش برخی از کشور‌ها آموزش‌های تلویزیونی و طراحی پلتفرم‌های متمرکز و ملی بود و برخی از کشور‌ها به‌صورت غیرمتمرکز عمل کردند به‌طوری‌که مدارس و مراکز آموزشی هرکدام با استفاده از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های تعاملی، تدابیر خاص و ویژه‌ای برای جلوگیری از توقف آموزش در مدرسه خود ارائه کردند.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص استفاده از فضای مجازی در ایران گفت:در کشور‌هایی مثل ایران پس از تثبیت بحران کرونا، شیوه‌های آموزش متمرکز مانند آموزش‌های تلویزیونی و شبکه آموزشی شاد مورد استفاده قرار گرفت. در این دوره استفاده از پلتفرم‌های محبوب و دارای قابلیت، اوج گرفت و مدارس و معلمان با استفاده از آن‌ها آموزش‌ها را هدایت کردند.

کریمی در پایان اذعان کرد: تقریباً در هیچ کجای دنیا آموزش متوقف نشد، اما ارائه آموزش‌ها هم کیفیت یکسانی نداشت و نوع و میزان پایش آن متغیر بود. تقریباً می‌شود گفت این زمان طلایی محبوبیت پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌ها بود که پیش‌بینی می‌شود بعد‌ها نیز به‌طور منظم از آن‌ها استفاده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *