صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایجاد فضای ادبی و فروش کتاب در مراکز تفریحی مجهز تاثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد

۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹:۱۹
کد خبر: ۶۳۵۴۴۱
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
مدیر عامل مجموعه باغ کتاب گفت: بیماری کرونا بر همه ارکان جامعه تاثیر گذاشته این امر تاثیر قابل توجه‌تری نیز بر مراکز فرهنگی و بخش‌های فروش کتاب داشته حتی باغ کتاب به عنوان یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تنها یک پنجم مخاطبان خود را نسبت گذشته دارد.

محسن جلالی فراهانی در گفت‌وگو با پیرامون علل لغو جشنواره تخفیف کتاب در باغ کتاب گفت: جشنواره تخفیف کتاب به علت وجود بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

وی پیرامون ایجاد انگیزه برای تشویق افکار عمومی به مطالعه بیان کرد: تخفیفات ارائه شده به معنای رقابت با کتابفروشی‌ها نیست بلکه تنها به منظور گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه است، متاسفانه آمار مطالعه در کشور ما نسبت به سایر کشور‌ها در شرایط مناسبی قرار ندارد و همه برای رفع این نقیصه باید تلاش کنیم.


جلالی فراهانی کرونا را علت رکود در کتاب فروشی‌ها دانست و ابراز کرد: بیماری کرونا بر همه ارکان جامعه تاثیر گذاشته این امر تاثیر قابل توجه‌تری نیز بر مراکز فرهنگی و بخش‌های فروش کتاب داشته حتی باغ کتاب به عنوان یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تنها یک پنجم مخاطبان خود را نسبت گذشته دارد.

وی لزوم حضور کتاب فروشی‌های بزرگ و مجهز در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: حضور کتابفروشی‌های بزرگ در کنار مراکز تفریحی و سرگرمی برای کودکان و نوجوان عاملی تاثیرگذار برای حضور خانواده‌ها در مراکز فروش کتاب بوده در عین حال معرفی کتاب نقشی موثر در جذب مخاطب داشته و دارد، جذابیت ایجاد شده امکان خرید کتاب را بالا می‌برد و این مهم باعث می‌شود ناشران کتاب‌های بیشتر و به روزتری را عرضه و به فروش برسانند.

جلالی فراهانی در همین راستا تصریح کرد: امکانات فراوانی برای مخاطبان و علاقمندان به کتاب و مطالعه در باغ کتاب در نظر گرفته شده است و این امر سبب شده تا خانواد‌ه‌هایی که برای استفاده از خدمات دیگر به این مرکز مراجعه می‌کنند از بخش کتاب فروشی نیز استفاده کنند، بررسی‌ها و نظر سنجی‌هایی که به صورت مستمر در این مرکز به اجرا گذاشته شده نشان داده که شصت درصد افرادی که به باغ کتاب می‌آیند به خرید کتاب تشویق شده‌اند و تنها بیست درصد مراجعه کنندگان به باغ کتاب از ابتدا با هدف خرید کتاب وارد مرکز می‌شوند، ولی بقیه با دیدن فروشگاه‌های بزرگ و بروز کتاب به خرید این کالای فرهنگی ارزشمند ترغیب می‌شوند.


وی نقش کتاب فروشی‌های بزرگ را در جذب مخاطب قابل توجه دانست و اظهار کرد: کتاب فروشی‌های بزرگ امتیازاتی دارند که می‌توانند نسبت به سایر کتاب فروشی‌ها از آن استفاده کرده و از اقبال بیشتری در جذب مخاطب بهره ببرند و در عین حال برای مخاطبان جذاب‌تر و وسوسه برانگیز‌تر باشند. فضایی که در آن علاقمندان کتاب مورد نظر خود را انتخاب و در فضای کتاب فروشی به دور از هر گونه دغدغه کتاب را مطالعه می‌کنند قائدتا جذاب است و نقشی موثری در تشویق جامعه به مطالعه دارد، این مهم فعالیتی ارزشمند را در راستای جذب مخاطب به کتاب و مطالعه ایجاد می‌کند.

جلالی فراهانی پیرامون برنامه باغ کتاب برای جذب مخاطب به مطالعه به ویژه در شرایط حساس کرونایی خاطرنشان کرد: در مجموعه باغ کتاب برای فرهنگ‌سازی بیشتر، بخش‌های تخصصی کتاب به ویژه در بخش کتاب کودک و نوجوانو بزرگسالان به صورت کامل در اختیار علاقمندان قرار داده شده است و برای جذب مخاطب و بالا بردن سرانه مطالعه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، حضور و ورود با توجه به تمهیدات و پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است و در عین حال فروش تلفنی آثار و کتاب‌ها از ابتدای تیر ماه بر روی سایت باغ کتاب در دستور کار قرار داده شده، حتی خدماتی که در قالب مدرسه تابستانی ارائه می‌شد امسال به صورت آنلاین و در فضای مجازی برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *