صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چگونه بازیگر شویم (۱۰۰) /تمرینات اصلی برای آمادگی بدنی یک بازیگر

۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰:۰۲
کد خبر: ۶۳۳۸۶۱
بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

تمرینات اصلی برای آمادگی بدنی یک بازیگر (بخش دوم)

آ. بی نظمی داندان‌های پیشین فک بالا و با دندان‌های نیش هر دو فک جریان هوایی را که از حفره‌ی دهان می‌گذرد تغییر می‌دهد و بر کیفیت صوت تاثیر نامطلوبی بر جای می‌گذارد.

تحریک پذیری و آسیب دیدگی پوشش مخاطی لب‌ها و رشته‌های عصبی از دیگر پیامد‌های نامرتبی دندان‌های جلویی است. در چنین مواقعی باید تحت نظر پزشک دهان و دندان، کار سالم سازی را در کنار تمرین‌ها پیگیری کرد.

ب. پره‌ی زیر- زبانی، یکی از مهمترین نگهدارنده‌های زبان و همچنین، پرتاب کننده‌ی کلمات و حروفی است که با مخرج دهانی ادا می‌شوند. از دیگر وظایف این پره، کمک به لرزش و ارتعاش نوک زبان است که اصلی‌ترین عضو تکلم در انسان است. تقویت و گسترش دامنه‌ی حرکتی این پره را در حین تمرین‌ها مدنظر قرار دهید. معالجات اردتونسی به شرط اتصالات متحرک نمی‌تواند مانعی برای ادامه‌ی روند تمرین‌ها باشد.

پ. صورت خود را زیاد به زحمت نیاندازید و پوست آن را بی جهت ماساژ‌های پی در پی ندهید. در هنگام رسیدن به آوا‌ها نیز ماسک صورت را با انقباض‌ها و انبساط‌های بی مورد و برای بروز حالات عاطفی در تمرین‌های آوایی – گفتاری دخیل نکنید.

ت. آرواره‌ها اعضای بسیار حساسی هستند و کاملا مستعدند که حالات بر روی هم گذاشتن فک‌ها را با نوع کاری که شما از آن‌ها می‌خواهید تغییر دهند. این خواسته (تغییر حالات فک‌ها) را حذف کنید و متوجه خطرات آن باشید.

وقتی دندان‌های بالایی و پایینی را از روی هم بر می‌دارید، عضله‌های آرواره را در هنگام باز کردن دهان، زیاد تحت فشار ندهید. معمولا شما برای باز کردن بیش از اندازه‌ی دهان ناچارید فک پایین را از شکل طبیعی خود خارج کنید. همین مورد باعث آسیب دیدگی آرواره می‌شود.

یادتان باشد وقتی دهان شما کاملا در شکل طبیعی خود و به شکل صحیح باز می‌شود که با بستن آرام آن دندان‌ها، کاملا درست و با تبعیت از شکل صحیح فک‌ها بر روی هم چفت بشوند.

ث. برای تمرین‌های تنفس عمیق، درست نیست که از دوو یا سه وعده‌ی سه دقیقه‌ای عمیق برای فرو بردن و یا بیرون دادن نفس استفاده کنید. تنفس عمیق بیش از اندازه، سنگین شدن و یا افت فشار و از آن مهمتر خشک شدن اندام بالایی گفتار را در شما می‌افزاید.

ج: نوشیدن آب معمولی، به صورت قطره‌ای و با فواصل منطقی، خالی از اشکال است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *