اشتراک گذاری کرونایی مدیران ارتباطات شهرداریهای تهران و بارسلونا
- بنا به اعلام پایگاه اطلاعرسانی شهرداری تهران، نشست مجازی مدیران روابط عمومی شهرداری تهران و بارسلونا با حضور سید مجتبی تقوی نژاد؛ معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران، زهیر صباغ پور؛ معاون روابط بین الملل شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارتباطات شهرداری و شورای شهر بارسلونا انجام شد که در آن همتایان ایرانی و اسپانیایی به تبادل نظر و اشتراک تجربیات در رابطه با مقابله با کرونا پرداختند.
سید مجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران در این نشست درباره اقدامات شهرداری درباره مقابله با کرونا و آموزش شهروندان، بیان کرد: در حوزه کرونا برای پیشگیری و بایستههای مراقبتی بر اساس نظرات وزارت بهداشت کشور و سازمان جهانی بهداشت محتواهای آموزشی توسط شهرداری تهران تولید و اطلاعات خودمراقبتی در اختیار شهروندان قرار گرفت.
او افزود: علاوه بر این فضاها خود شهرداری تهران یک خبرگزاری به نام «شهر» دارد که شهروندان میتوانند به اطلاعات لازم در زمینه کرونا دسترسی پیدا کنند. همچنین از ظرفیتهای کانالهای تلگرامی و تلویزیونهای اینترنتی برای آگاهی بخشی و آموزش شهروندان استفاده شده است.
تقوی نژاد در ادامه با اشاره به همزمانی افتتاح شبکه شهر در شهرداری تهران با دوران کرونا، گفت: با توجه به شایع شدن کرونا این شبکه توانست کمک کند تا اطلاعات ازطریق آن به شهروندان ارائه شود. همچنین اینفوگرافیهای هشدار دهنده و آموزشی تولید شد. علاوه بر این جشنوارههایی در حوزه کودکان برگزار شد که در آن کتاب آنلاین کودکان، مونشن گرافی و ویدئوهایی به صورت رایگان در اختیار کودکان قرار گرفت. مسابقات نقاشی برای کودکان طراحی شد که این نقاشیها در مرحله داوری به سر میبرد.
معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: در همه ۳۵۲ محله تهران سرای محلههایی وجود دارد که دارای بخشی به نام خانههای سلامت هستند. این خانهها به صورت مداوم با شهروندان در ارتباط هستند و به سوالات آنها پاسخ میدهند.
آگوئتا بنون مدیر ارتباطات شورای شهر بارسلونا در این نشست با بیان اینکه روابط عمومی شهرداری بارسلونا وبسایتی برای ارائه اطلاعات و توصیههای لازم به شهروندان ایجاد کرد، گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا توزیع و انتشار اطلاعات از طریق مجاری رسمی در بارسلونا آغاز شد. این اطلاعات از طریق شبکههای اجتماعی به صورت روزانه و کانال تلگرامی به صورت هفتگی و خبرنامه به روزرسانی شده و در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
او با اشاره به نقش موثر رادیو در این زمینه، افزود: یکی ازشبکههای رادیویی اصلی بارسلونا با به روز کردن اطلاعات، آنها را با شهروندان به اشتراک میگذارد. علاوه بر فعالیتهای آنلاین، اطلاعات به صورت پوشه در محلهها توزیع و روی دیوارها نصب میشوند.
مدیر ارتباطات شورای شهر بارسلونا درباره آخرین تکنیکهای تبلیغاتی و اثربخش در حوزه مقابله با کرونا عنوان کرد: ایجاد کانالهای تلگرامی یکی از آخرین تکنیکها در این زمینه بود. وضعیت کودکان یکی از نگرانیهای ما در دوران قرنطینه بود و بر همین اساس پروژهای برای کودکان راه اندازی شد که در آن شهردار بارسلونا در برنامهای در یک تلویزیون اینترنتی به صورت مستقیم به سوالات کودکان پاسخ میدهد. این برنامه در ابتدا به صورت هفتگی برگزار میشد و پس از کاهش محدودیت ها، هر دو هفته یکبار برگزار میشود.
انتهای پیام