کودکان سیستان و بلوچستانی چگونه با کرونا از آموزش بهرهمند شدند؟
زهرا مظفر در گفتوگو با میزان به سوالی درباره ارزیابی وزارت آموزش و پرورش بر عملکرد مدیران کل این وزارتخانه برای تحقق عدالت آموزشی پرداخت و گفت: اگرچه در شرایط کرونایی آموزش مجازی شکل گرفت، اما دانشآموزان در برخی از استانهای محروم دسترسی به گوشی و تبلت، استفاده از اینترنت یا حتی رسانه ملی ندارند و در این شرایط ما با بستههای آموزشی سعی کردیم امر آموزش را برای این افراد ادامه دهیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش در این راه از راهبران آموزشی برای تعلیم و تربیت این افراد استفاده کرد تا این افراد بتوانند از آموزش حضوری بهرهمند شوند و معلمان در این مناطق برای آموزش حضوری دانشآموزان حاضر شدند.
مظفر به سوالی درباره الزام برخی مدارس به خانوادهها برای خرید گوشی برای نصب شبکه شاد پاسخ داد و گفت: تاکنون هیچ الزامی مبنی بر خرید گوشی برای معلمان یا دانشآموزان وجود نداشته است و اقدامی که هم تاکنون وزارت آموزش و پرورش در این حوزه انجام داده این بوده که از معلمان خواسته است تا تک تک دانشآموزان را شناسایی و به شبکه شاد معرفی کنند تا راههای ارتباطی دانش آموزان با امر آموزش و پرورش حفظ شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال اینکه در سال آینده نیز با شیوع کرونا روبهرو هستیم، در تلاش هستیم تا در این زمینه برنامهریزی دقیقی انجام شود.
مظفر خاطرنشان کرد: اهتمام وزارت آموزش و پرورش در مناطق محروم به ویژه در استان سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی کشور که از نظر آموزشی وضعیت بحرانی دارند و دسترسی به آموزشی مجازی ندارند، بر این مساله استوار بود که تمهیدات و امکانات را در اختیار معلمان و دانشآموزان قرار دهد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: اگرچه میزان این کمکها قابل توجه نبود، اما تمام تلاش خود را به کار بست تا هیچ دانشآموزی از تحصیل محروم نشود، در نتیجه روشهای آموزش برای مناطق مختلف کشور متفاوت بود، اما تلاش کردیم تا همه بتوانند از این آموزشها بهرهمند شوند.
مظفر با اشاره به برنامهریزیهای انجام شده برای ارتقای شبکه شاد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا از همه ابزارهای شبکه شاد استفاده کنیم تا همه گوشیهای مختلف بتوانند این شبکه را بر روی خود نصب کنند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین شناسایی که در این زمینه صورت میگیرد بر اساس چهار ماه مطالعات علمی و آموزشی است که همه مدارس و مناطق استانها انجام دادهاند و به نظر من برای سال آینده مشکلاتمان در آموزش مجازی بسیار کمتر از امسال خواهد بود.
مظفر خاطرنشان کرد: اگر در سال تحصیلی جدید همچنان با شیوع کرونا روبهرو باشیم، آمادگی خوبی برای مدارس، دانشآموزان و معلمان وجود دارد، آموزشهای لازم داده شده است و امیدوار هستیم که بتوانیم با شعار «هیچ دانشآموزی نباید از تحصیل محروم شود» به همه دانش آموزان خدمت کنیم.