صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آخرین وضعیت رسیدگی به شکایات دانش آموزان در حوزه ثبت نام

۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴:۳۱
کد خبر: ۶۳۱۰۵۶
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش به تشریح آخرین ارزیابی این اداره کل بر عملکرد مدارس در حوزه ثبت نام دانش آموزان پرداخت.

- زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه‌ها برگزار شد، گفت: رسانه ملی، آموزش حضوری و آموزش مجازی سه نوع شیوه آموزشی بود که در ایام کرونا با کار گرفته شد و معلمان با دست خالی و بدون امکانات کار آموزش را تعطیل نکردند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از شبکه شاد به عنوان یک سامانه داخلی استفاده کرد که نزدیک به هشتاد و پنج درصد دانش آموزان از این سامانه استفاده کردند.

مظفر با اشاره به اهتمام این وزارتخانه برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد:در ایام شیوع کرونا تمرکز خود را بر آموزش مجازی قرار دادیم و حتی تنها در برخی مقاطع حساس آزمون‌های حضوری را طراحی کردیم تا پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

وی ادامه داد: مدیران مدارس ملزم شدند که تمامی دانش آموزانی را که نتوانستند از شبکه شاد را استفاده کنند را شناسایی و روش‌های دیگری را برای آموزش فراهم کنند تا اگر در سال جاری با رویه‌ای مانند امسال در شیوع کرونا روبه رو شدیم، بتوانیم آموزش را به طور کامل به صورت مجازی یا نیمه مجازی برای این افراد فراهم کنند.

مظفر در پاسخ به سوال در ارزیابی کیفیت آموزش آنلاین خاطرنشان کرد: ما در بررسی‌های خود برای کیفیت آموزش‌های مجازی ۴ فرم اطلاعاتیرا به مدیران مدارس ارسال کردیم که بیش از ۹۰ درصد مدیران به این فرم‌ها جواب دادند.

وی ادامه داد: کیفیت آموزش مجازی قطعا مانند آموزش حضوری نیست، اما چاره‌ای به جز این کار نداشتیم تا امر آموزش در زمان شیوع کرونا تعطیل نشود.

مظفر خاطرنشان کرد: در برخی مدارس در مناطق عشایری یا مدارسی که در مناطق صعب عبور بودند، نه تنها به شبکه شاد دسترسی نداشتند بلکه حتی از دسترسی به رسانه ملی هم بی بهره بودند که در این مناطق معلمان به این مدارس رفتند و جهادگونه با بسته‌های آموزشی به آموزش این دانش آموزان پرداختند.

وی در ادامه سخنانش جایگاه نظارت و ارزیابی را از اهداف و مأموریت این اداره دانشت و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و اسناد بالادستی، برنامه‌ها به ادارات و معاونت‌ها ابلاغ شد که وظیفه این اداره کل، رصد، ارزیابی و ارائه گزارش است.

مظفر تاکید کرد: در سال جاری تصمیم داریم که مصوبات اصلاحی آموزش و پرورش چه در حوزه آموزش مجازی، وضعیت معلمان و دیگر موضوعات اجرایی شود.

وی با اشاره به جشنواره شهید رجایی، گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار شاخص در سطح استان‌ها و مناطق ارزیابی شده است تا جایگاه آموزش و پرورش در بین دستگاه‌ها مشخص شود.

مظفر با اشاره به حوزه نظارت و بازرسی این وزارتخانه خاطرنشان کرد: صیانت از حقوق شهروندان، مبارزه با فساد و نظارت و بازرسی از وظایف ما هست که بازرسانی تعیین شده و در این راستا فعالیت می‌کنند و البته کمیته سلامت اداری در این زمینه و در جهت مبارزه با فساد اقدام می‌کنند که میزان تخلفات کاهش یافته است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش اضافه کرد: تعداد ۳۹ هزار و ۴۸۶ کار نظارتی در همه موارد مانند امر ثبت‌نام و نحوه اجرای فرایند درست بخشنامه‌ها تا سطح مدارس توسط بیش از ۸ هزار نفر به عنوان کمیته‌های سلامت اداری و بازرسان انجام می‌شود.

مظفر با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸ هزار و ۵۳۴ بازدید حضوری صورت گرفت، اظهار کرد: تعداد ۱۹۴۸ تخلف دریافت وجه، ۷۸۷ تخلف محدوده ثبت‌نام، ۱۴۹ تخلف شرط معدل، ۱۱۱۱ تخلف عدم اطلاع‌رسانی ثبت شد که ۲۸۳۲ بازخورد مکتوب، ۴۸۶ استرداد وجوه، ۷۴ احاله پرونده، ۳۴ مورد لغو ابلاغ مدیر و ۶۱ ارجاع به شورای نظارت صورت گرفت.

وی با اشاره به سامانه ثبت شکایات، گفت: ۱۴ هزار و ۳۰۱ گزارش تخلف و شکایت در این سامانه ثبت شده است که شامل ۵۷۸۲ شکایت مربوط به حوزه اداری، ۲۴۴۳ شکایت مربوط به حوزه آموزشی، ۵۴۸ شکایت مربوط به حوزه پرورشی، ۴۴۰ شکایت در حوزه ثبت‌نام، ۵۵۴ شکایت در حوزه حقوقی، ۸۵۸ شکایت در حوزه مالی و‌۳۷۰۶ شکایت غیرمالی است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش افزود: در ۴۴۰ شکایت مربوط به ثبت‌نام و اخذ وجه غیرمجاز شامل ۱۲۴ فقره اخذ وجه در فصل ثبت‌نام در مدارس دولتی، ۴۶ مربوط به اخذ وجه مازاد بر شهریه در مدارس غیردولتی، ۱۲ مورد اخذ وجه مازاد بر شهریه در مدارس استعداد‌های درخشان، ۱۲ مورد اخذ وجه مازاد بر شهریه در مدارس شاهد، ۱۵ مورد هزینه سرویس مدارس و ۲۳۱ مورد مربوط به عدم رعایت محدوده بندی برمی گشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *