خط دوم راه آهن کرج - قزوین به بهره برداری رسید
رییس جمهور در مر اسم افتتاح این پروژه از تمام دست اندرکاران شرکت راه آهن، مهندسان و کارگران در تکمیل دو خطه کردن راه آهن کرج - قزوین قدردانی کرد.
افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف قطارهای باری و مسافری در این مسیر، ایجاد ۱۶۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم و افزایش ۳۰ درصدی سرعت قطارهای مسافری از مزایای افتتاح این پروژه ملی در کریدور شمال و جنوب از مسیر ریلی آستارا - انزلی به طرف بندرشهید رجایی در جنوب ایران است.
این پروژه با ۷ ایستگاه پس از گذر از کرج - کردان - هشتگرد - آبیک - زیاران و کهندژ وارد قزوین میشود و با بهره برداری از این پروژه ریلی، سالیانه به طور متوسط ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت معادل ۲۵۳ میلیارد میلیارد تومان در مصرف سوخت در اقتصاد ملی صرفه جویی میشود.
عملیات تکمیل خط دوم راه آهن کرج - قزوین در اواخر سال ۹۳ آغاز شد و با افتتاح این پروژه از این پس سیر قطارهای مسافری و باری در خطوط ریلی استانهای البرز و قزوین بیش از پیش تسهیل خواهد شد.
افزایش ظرفیت حمل مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال، افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال و استفاده از مسیر کریدور شرق - غرب از سرخس - اینچه برون به گذرگاه مرز رازی از دیگر مزایای بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج - قزوین است.