در مجموع تنها ۵۸۱ هزار و ۱۱۶ دستگاه خودروی سواری نو طی ماه مه گذشته روانه جادههای اتحادیه اروپا شدند. این رقم در ماه مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۵۹ دستگاه بوده است. در میان بازارهای اصلی اتحادیه اروپا، اسپانیا با کاهش ۷۲.۷ درصدی بیشترین سقوط فروش خودرو را تجربه کرده و پس از این کشور به ترتیب فرانسه(٪۵۰.۳-)، ایتالیا(٪۴۹.۶-) و آلمان(٪۴۹.۵-) قرار گرفتهاند.
تعطیلی نمایندگیهای فروش خودروسازان در اتحادیه اروپا موجب شده تا طی پنج ماه نخست سال جاری میلادی، فروش خودرو در این اتحادیه ۴۱.۵ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.
مطابق گزارش ماهانه انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا فروش گروه خودروسازی رنو، عرضه کننده سواریهای رنو، داچیا، لادا و آلپاین در ماه مه ۵۲.۵ درصد کاهش یافته و گروه خودروسازی پیاسای (PSA) شامل برندهای پژو، سیتروئن، اوپل، واکسهال و دیاِس در همین مدت افت فروش ۵۶.۴ درصد را تجربه کرده است.
پیشبینی میشود که در ماه ژوئن و توقف فراگیر اجرای سیاست قرنطینه عمومی در سراسر اروپا فروش خودروسازان این اتحادیه با سرعت بالایی رو به بهبود گذارد؛ با این حال خودروسازان اروپایی در تدارک تعدیل بخشی از نیروی کار خود در سال ۲۰۲۰ هستند.
- بیشتر بخوانید:
-
تاثیر کرونا بر اقتصاد اروپا؛ سالی سخت در انتظار قاره سبز
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.