صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ناقض حقوق بشر در ایران/ فابیوس باید جبران خسارت کند

۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۵۶
کد خبر: ۶۲۹۷۹
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه فابیوس با ورود خونهای آلوده به کشورمان حقوق بشر را نقض کرده است، گفت: فابیوس باید خسارتی که از طریق آسیب اجتماعی و مرگ تعدادی از هموطنانمان وارد ساخته را جبران کند.
سلیمان عباسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان با انتقاد از حضور فابیوس در ایران اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل بر آن تأکید دارند، حقوق بشر است بویژه حقوق افرادی که به بیماری خاص مبتلا هستند و نیاز به تأمین امکانات لازم در جهت بهبود وضعیتشان را دارند.

وی افزود: اتفاقی که در پی ورود خونهای آلوده به ویروس ایدز برای بیماران هموفیلی افتاد نقض عینی حقوق بشر توسط فرانسوی ها بود. بنابر این دولت ما باید در جهت جلب اعتماد مردم دلایل این اقدام غیر انسانی را از فابیوس جویا شود.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این حادثه کم اهمیتی نبود که توسط فرانسوی ها برای ما افتاد بنابراین باید مسئولان اجرایی کشور هم اکنون این مورد را بررسی کنند و بر شناسایی و مجازات مجرمان پافشاری کنند و غرامت لازم به خانواده این بیماران را دریافت کرده و برای لغو مجوز فعالیت موسسه ای که باعث بروز این فاجعه بود تلاش کنند.

این نماینده ملت در مجلس نهم یادآور شد: دولت باید به طور جدی این مسائل را با فابیوس مطرح کند و دلایل آسیب های اجتماعی و بازی با جان بیماران ما را از وی جویا شود و به طور قطع باید فابیوس خسارتی را که به کشور ما وارد ساخته جبران کند در غیر این صورت اعتماد مردم به دولت و حوزه درمان کشور از بین خواهد رفت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *