نصب دیوار شیشهای ایستگاههای مترو به کجا رسید؟
فرنوش نوبخت در گفتوگو با میزان به تشریح نصب دیوار شیشهای حائل در ایستگاههای مترو پرداخت و گفت: ما در برخی از قطارها که ایستگاه شلوغ میشود، مسئولان راهبر سرعتشان را کمتر میکنند، اما با نصب آن دیوارهای شیشهای قطارها میتوانند با سرعت بیشتری وارد سکو و از آن خارج شوند که این مساله مزایای فراوانی به لحاظ افزایش سرعت حرکت قطارها دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: دیوار حفاظتی سکو یا دیوار حائل شیشهای را خیلی از متروهای کلانشهرهای جهان ندارند و ما هم نداریم اما ما در نظر داریم برای یک سری ایستگاههای تقاطعی که بیشترین آمار تردد مسافر را دارند، این مساله را راهاندازی کنیم.
وی ادامه داد: اکنون در حال ارزیابی این مساله هستیم و فراخوانی را به این منظور صادر کردهایم که این دیوارهای حائل شیشهای در راستای شعار جهش تولید که امسال به این اسم نامگذاری شده ، به دست جهادگران تولید شود.
نوبخت هدف از انتشار این دیوارهای شیشهای حائل را سرعت تجاری قطارها دانست و تاکید کرد: وقتی ایستگاهها شلوغ میشود، قطارهای ما با سرعت کمتری وارد سکو میشوند و ما از لحاظ سرعت تجاری به این مساله میپردازیم به این معنا که از ابتدا تا انتهای خط بتوانید زمان سیر کمتری داشته باشید و قطار با سرعت بیشتری بتواند حرکت کند.