صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چگونه بازیگر شویم (۸۶) /چگونگی افزایش وسعت صدای یک بازیگر

۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۲۹۵۵۵
بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

آوا در موسیقی کلام بازیگر 

بسیاری از تعریف‌ها، علایم و نماد‌های موسیقایی می‌توانند نقش به سزایی در زبان نشانه گذاری گرامر توسط بازیگر بر متن نمایشی داشته باشند. از طرفی بدن به مثابه‌ی قوی‌ترین ساز از تمام این علائم نماد‌ها بهره می‌برد. در زیر اشاره‌ای گذرا به چند تعریف از صدای موسیقی و اعلام چند نمونه از این نشانه‌های گرامری بسنده می‌شود.

در هر جا که لازم بود این توضیحات در بازیگری تعمیم داده می‌شود در واقع این بخش به شرح تکنیک‌های مشترک بین آوا و علم موسیقی خواهد پرداخت.

صدا: باید اصل کلی و جان موسیقی را صدا دانست بدون صدا، موسیقی وگفتار وجود نخواهد داشت صدا به واسطه‌ی مرتعش شدن هر جسمی به وجود می‌آید ارتعاشات آن جسم به وسیله‌ی ذرات هوا به گوش می‌رسد.

ارتعاش: جسم مرتعش دارای لرزش‌های سریع و پی در پی است که هر یک از این لرزش‌ها (یک حرکت رفت و برگشت) را یک ارتعاش می‌نامند؛ عده‌ی ارتعاش‌ها همیشه در هر ثانیه حساب می‌شود و آن‌ها هر چه حرکت کمتر باشند، صدا بم‌تر و هر چه زیادتر بشوند صدا زیرتر می‌شود.

ارتعاشات صدادار: در هر ثانیه از ۳۲ تا ۷۳۰۰۰ ارتعاش معلوم شده و در حدود ۳۲ تا ۲۷۶.۸ از آن جزو صدا‌های موسیقایی محسوب می‌شود که به وسیله‌ی ساز‌ها ایجاد شده و گوش انسان به خوبی زیر و بمی آن‌ها را تشخیص می‌دهد از آن به بعد تا حدود ۷۳۰۰۰ جزو صدا‌های غیر موسیقایی (آوا) است که گوش، آهنگ و صفت موسیقی آن را تشخیص نمی‌دهد بی‌نظمی در ارتعاشات و مغشوش بودن آن‌ها که از مختصات علم صدا شناسی است باعث عدم تشخیص صدای موسیقی نیز می‌شود.

۳. توصیف موسیقی: کلیه‌ی قوانین فیزیکی که مربوط به صداست عامل به وجود آوردن علم موسیقی شده است از طرفی برای ترکیب این صدا‌ها به طرزی که هم علم حق خود را ادا کرده باشد و هم ذوق و تربیت بشر از آن استفاده‌ای روحی بکند صنعت به وجود آمده است پس ممکن است این طور نیز برای موسیقی توصیف و تعریف آورده که: موسیقی علم اصوات و صنعت ترکیب آنهاست با شرایطی که موافق با تمدن، تخیل و احساسات بشری باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *