صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چگونه بازیگر شویم (۸۴) /دانش فیزیک موج در بازیگری

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۲۹۱۸۰
بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

 - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

دانش فیزیک موج در بازیگری

حنجره‌ی هر جانوری از جمله انسان، توسط ایجاد لرزش و نوسان به تولید امواج صوتی می‌پردازد. این نوسان‌ها با برخوردشان به هوای اطراف نوسانگر امواج صوتی را پدید می‌آورند.

از این حیث، شناخت محیط آوا کاملا در حیطه‌ی شناسایی علم فیزیک است. در علم فیزیک از یک شی برای پیاده کردن تعاریف صدا به عنوان جسم استفاده می‌شود. تمام تعاریف و حالت‌های امواج نیز توسط این شی به وجود آمده و محاسبه می‌شود. این جسم همان آونگ است. آونگ به سادگی قابل ارتعاش و نوسان است.

در بخش‌هایی از تمرین‌های ما نیز از وسایل نوسانگر برای رسیدن به شدت و زنگ آوا استفاده می‌شود. مطالعه‌ی این بخش در راستای شناخت مبحث «آوا یک جسم است» به کاربران توصیه می‌شود.

آونگ در حال نوسان

به حرکت‌های رفت و برگشتی، مثل حرکت آونگ، حرکت نوسانی می‌گویند. جسم در حال نوسان را نوسانگر می‌گویند. بسیار زیاد اتفاق می‌افتد که ما در تمرین‌ها باید از نوسان‌های دلبخواهی استفاده کنیم تا به ورزیدگی‌های آوایی رسیده و سپس این ورزیدگی‌ها را به مصارف گفتار – آوایی برسانیم.

رفت و برگشت‌های صدا یا همان نوسانات، صورت ظاهری انبساط و انقباض عضله‌های آوایی است و ما را به شناخت جامعی از مکانیت این عضلات می‌رساند. دوره یا زمان یک نوسان: در حرکت نوسانی، به مدت زمانی که طول می‌کشد تا نوسانگر، یک نوسان کامل انجام دهد، «دوره» می‌گوییم. دوره با نماد (T) نشان داده می‌شود واحد اندازه گیری دوره، ثانیه (S) است.

تمرین: پا‌ها را دو برابر عرض شانه باز کنید و نوک انگشتان پا را به دو سمت چپ و راست بکشید تا پا‌ها کاملا عرضی بر روی زمین قرارگیرند. حالا برای اینکه این حالت به درستی شکل گیرد، زانو‌ها را به همان دو طرف راست و چپ بشکنید. سعی کنید پا‌ها از قسمت زیر زانو تا مچ کاملا عمود بر کف زمین قرارگیرد. بالاتنه را از قسمت باسن تا به بالا کاملا به سمت بالا و راست بکشید. دست‌ها را بر ابتدای زیر کمر و بر روی پا‌ها با آرامش بگذارید.

چند بار به راحتی و حجیم نفس بگیرید و به راحتی و آرام رها کنید. در این نفس‌ها از چگونگی نفس شکمی اطمینان حاصل کنید. سپس دم را گرفته، نفس را در شکم گیر انداخته، به آرامی آوایی پایین بسازید و آن را دچار یک گرفتگی سطحی از ناحیه‌ی سینه کرده و حالا آن آوا را پایین و بالا ببرید و به نوسان و لرزش برسانید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *