صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات زیرسازی خط آهن میانه-اردبیل

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۸۸۲۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شبکه حمل‌و نقل ریلی و جاده‌ای استان اردبیل نیازمند دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

- طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر یک‌روزه و فشرده خود به استان اردبیل از محور جاده‌ای پلور-دران بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات انجام شده در این محور قرار گرفت.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اهتمام دولت به توسعه راه‌ها سال گذشته در سقف بودجه‌های ملی یک افزایش ۴۰ درصدی برای پروژه‌های راه و راه‌آهن داشتیم، گفت: در استان اردبیل به دلیل ضرورت، اولویت و تاکیدات رییس‌جمهور در برخی پروژه‌ها حتی تا ۹ برابر افزایش بودجه نیز داشته‌ایم.
 
وی محور پلور-دران را از پروژه‌های اولویت‌داری خواند که ضمن کوتاه کردن مسیر، محرومیت‌زدایی را نیز در پی دارد. اکنون اعتبارات این پروژه همچون سرجمع پروژه‌های استان، حدوداً سه برابر شده است. امسال ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه راهسازی برای استان در نظر گرفته شده و امیدوارم با چیدمانی که انجام شده است و تلاش پیمانکاران، بتوانیم این پروژه را خیلی زود و مطابق برنامه‌ریزی به انجام برسانیم.
 
 
اسلامی سپس از ایستگاه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد و در جمع خبرنگاران از پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه در بخش زیرسازی خبر داد و عنوان کرد: ۶۰ کیلومتر مسیر از سمت اردبیل آماده روسازی است و روسازی ۱۷ کیلومتر آن آغاز شده و در حال ریل‌گذاری است. در هفته‌های آینده نیز کار روسازی از جبهه‌های دیگری آغاز می‌شود.
 
او با اشاره به سهم بالای کوهستان‌ها و تپه‌ماهور‌ها از مسیر ۱۷۵ کیلومتری خط‌آهن میانه-اردبیل، گفت: بخش بزرگی از این خط آهن را تونل‌ها و پل‌های بزرگ تشکیل می‌دهند. به‌نحوی‌که ۳۱ کیلومتر از مسیر به شکل تونل و پنج کیلومتر نیز متشکل از پل‌های بزرگ است. تعدادی از این پل‌ها در نوع خود منحصر‌به‌فرد هستند و برای نخستین‌بار و توسط شرکت‌های داخلی ساخته می‌شوند.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم ضمن پیش‌بینی تکمیل ایستگاه راه‌آهن اردبیل تا پایان تابستان جاری، به تشریح شیوه تامین مالی پروژه خط آهن میانه-اردبیل پرداخت و بیان کرد: شیوه تامین مالی این پروژه از طریق منابع دولتی و تسهیلات بانکی است و این موضوع کمک می‌کند تا پیوسته بتوانیم این پروژه را پشتیبانی کنیم و در زمان‌بندی تعیین‌شده آن را به سرانجام برسانیم.
 
گسترش ظرفیت و احداث باند دوم از اولویت‌های شبکه جاده‌ای
 
اسلامی در خصوص ساماندهی جاده‌های استان نیز گفت: احداث باند دوم و گسترش ظرفیت در نقاط گلوگاهی یکی از برنامه‌های اصلی ما در این بخش بوده است. خوشبختانه در این راستا هر ۶ پروژه اصلی ما در محور‌های شمال و جنوب استان فعال است و تا پایان امسال شبکه بزرگراهی استان حدود ۶۰ کیلومتر توسعه می‌یابد. این ۶۰ کیلومتر بسیار تعیین‌کننده است و می‌تواند، گره‌های ترافیکی را در نقاطی که بار ترافیکی منجر به تراکم شود، بگشاید. موضوع مهم در شبکه جاده‌ای استان اردبیل تداوم توسعه سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری بزرگراه‌های استان است که باید با همین آهنگ پیش رود.
 
وی حجم اعتبار مورد نیاز راه‌آهن اردبیل را هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و میزان اعتبار مورد نیاز پروژه‌های بخش راه استان را بالغ بر هزار میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد، با تامین منابع مالی موردنیاز در چهار سال آینده جهش مناسبی در شبکه جاده‌ای استان انجام خواهد شد.
 
اسلامی با بیان اینکه پیشرفت عملیات زیرسازی پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل از ۸۵ درصد عبور کرده است، عنوان کرد: اکنون ۶۰ کیلومتر مسیر از سمت اردبیل آماده عملیات روسازی است که عملیات ریل‌گذاری در ۱۷ کیلومتر از این مسیر آغاز شده است. در هفته‌های آینده نیز عملیات روسازی را از جبهه‌های دیگر آغاز می‌کنیم. بخش اغظم کار این خط ریلی مربوط به پل و تونل‌های بزرگ است. به نخوی که از مجموع ۱۷۵ کیلومتر این محور ریلی ۳۱ کیلومتر تونل و پنج کیلومتر نیز مربوط به پل‌های منحصربه‌فردی است که برخی برای نخستین بار در کشور و توسط شرکت‌های داخلی اجرا می‌شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *