بخشی از محور هراز عریضتر شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۷۲ کیلومتر از محور هراز چهارخطه شده است و بخش عمده این پروژه تا پایان دولت افتتاح می گردد.
- طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز ۶ کیلومتر از پروژه ۴ خطه محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، استاندار مازندران نماینده مجلس و جمعی دیگر از مسوولان به بهره برداری رسید.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهرهبرداری از این قطعه با بیان اینکه امروز دو بخش سه کیلومتری در بخش پلور و دیگری و بخش وانا انجام شدو ۶کیلومتر دیگر از ۱۰۱ کیلومتر در حوزه استان مازندران را افتتاح کردیم، افزود: اکنون ۷۲ کیلومتر مسیر ۴خطه داریم و بخش باقیمانده جزو سختترین پروژههای راهسازی در کشور به شمار میرود که پرهزینه و زمانبر است.
اسلامی تاکید کرد: از آن جا که به شکل همزمان کار بهرهبرداری و ساخت و ساز انجام میشود، رفت و آمد برای شرکتهای حمل و نقلی بسیار سخت است و با در نظر گرفتن سختی پروژه، راندمان کار پایین میآید.
وزیرراه و شهرسازی تصریح کرد: تلاش داریم باتوجه به مطالبات مردم و نیز تاکید رییسجمهور بخش عمدهای از این پروژه تا پایان دولت انجام شود.
اسلامی با قدردانی از مشاوران، پیمانکاران استاندار و فرماندار مازندران و دستاندرکاران این پروژه افزود: تونل وانا، طولانیترین تونل هراز است و هزار و ۷۰۰ متر طول آن خواهد بود.
وی در پاسخ به این که یکی از گرههای ترافیکی جاده هراز، چلاو است، برای آن چه کاری انجام شده است، گفت: برای حل این مشکل همکاران ما سال گذشته در عرض ۴۵ روز اقدام به ساخت یک زیر گذر کردند، اما متاسفانه به دلیل تعارضی که به وجود آمد عملاً کار یک سال به تعویق افتاد. اکنون به همت استاندار و فرماندار مازندران این معارض رفع شده است و به زودی افتتاح میشود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ترافیک معادن شن و ماسه در منطقه آمل، گفت: این زیرگذر کمک میکند تا گره ترافیکی موجود برطرف شود. امیدوارم جاده واریانت که وزارت نیرو کار ساخت آن را دنبال میکند هرچه سریعتر آماده شود، این مسیر خروج اضطراری دارد تا در شرایطی که ترافیک افزایش مییابد از طریق این خروجی اضطراری ترافیک را از این مسیر تخلیه کنیم.
وی افزود: ۴۰ درصد کار جاده هراز از سال ۹۴ تاکنون انجام شده است. چند کار باقیمانده نیز در صورت به انجام رسیدن باعث میشود تا در مسیر هراز ترافیک کمتری داشته باشیم.
وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه هیچگونه پروژه نیمه کارهای نداریم، عنوان کرد: در پروژه تاکام طی یکسال رکورد پیشرفت کاری داشتیم و در روزهای آینده تاکام نیز افتتاح میشود. در محور فیروزکوه گره ترافیکی پل سفید و کمربندی قائمشهر را داریم؛ پیمانکاران خوبی در این دو منطقه فعالیت میکنند و با رفع این دو گره ترافیکی، دیگر مشکل خاصی در جاده هراز نخواهیم داشت.
در این مراسم محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور توضیحاتی در خصوص مشخصات این مسیر ارائه کرد و گفت: ساخت یک رشته تونل بهطول هزار و ۷۴۰ متر، ۳ دستگاه پل به طول ۱۵۰ متر و ۳ هزار و ۸۰۰ متر دیوارسازی از جمله عملیات انجامشده در طول این قطعه است.
وی افزود: در ساخت این قطعه، ۹ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری، چهار میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی، ۴۷ میلیون کیلوگرم آرماتوربندی، یک میلیون مترمکعب بتنریزی و ۴۲۵ هزار تن آسفالت به کار رفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه ۴ خطه محور هراز ۱۰۱ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۷۲ کیلومتر از آن بهرهبرداری شده و ۲۹ کیلومتر نیز در حال ساخت است.
وی با بیان این که در این مسیر ۲۱ رشته تونل به طول ۱۹/۵ کیلومتر در نظر گرفته شده و تاکنون ۹ رشته تونل از این تعداد به طول ۸/۶ کیلومتر بهرهبرداری شده است، تصریح کرد: همچنین ۳۳ دستگاه پل به طول ۳۳/۵ کیلومتر در طول مسیر در نظر گرفته شده که ۱۵ دستگاه از آن به بهرهبرداری رسیده است.
به گفته کدخدازاده افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثهخیز، کاهش ترافیک، میزان تصادفات، زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و نیز رونق اقتصادی و گردشگری منطقه از جمله مزایای این پروژه به شمار میرود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *