صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بحران نژادپرستی و بهداشتی در آمریکا؛ مرگ کرونایی سیاه پوستان بیش از سفیدپوستان

۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱:۱۸
کد خبر: ۶۲۷۸۷۴
پایگاه سی ان ان می‎گوید جامعه آمریکا علاوه بر بحران نژادپرستی با بحران دیگری در زمینه بهداشتی در پی شیوع کرونا روبرو است.
- پایگاه «سی ان ان» در گزارشی ابعاد دیگری از معضل نژادپرستی در آمریکا را مورد بررسی قرار داده و می‎نویسد  «قتل جورج فلوید به دلیل رفتار خشونت آمیز یک افسر پلیس که موج گسترده‌ای از تظاهرات را در سراسر آمریکا به همراه داشت، بحران دیرینه نژادپرستی را در این کشور بار دیگر به تصویر می‌کشد.»

حقیقت جامعه آمریکا این است که جوامع رنگین پوستان در مناطق شهری و روستایی به طور نامناسبی، فشاری را که اپیدمی کرونا بر آنها وارد می‌کنند، متحمل می‌شوند.

اما بحرانی که اکنون جامعه سیاهان بیش از سایر گروه‌ها با آن دست به گریبان است تنها یک مسئله بهداشت عمومی نیست بلکه یک مسئله اخلاقی نیز به شمار می‌آید.

تمامی بخش‌ها در هر ایالتی مجددا بازگشایی شده و محدودیت‌های بهداشت عمومی کاهش یافته و بسیاری از مشاغل فعالیت خود را آغاز کردند.

اما نکته مهم آن است که آیا «اکنون مصونیت در مقابل ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد؟»؛ دولت آمریکا نباید میلیون‌ها شهروند آسیب پذیر را که همچنان در معرض خطر آسیب جدی و مرگ بر اثر کرونا وجود دارد، از یاد ببرد.

در شهر نیویورک که کانون شیوع این ویروس بوده، ساکنان سیاه پوست و اسپانیایی تبار، ۲ برابر بیش از شهروندان سفید پوست بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

پایگاه «شیکاگو اریبون» در ماه آوریل گزارش داد که ساکنان سیاه پوست این منطقه، ۶ برابر بیشتر از ساکنان سفید پوست جان خود را از دست می‎دهند.

آمار‌های شوکه کننده به خودی خود بحران تبعیض نژادی در ارائه خدمات درمانی به جامعه سیاهان را در آمریکا به تصویر می‎کشد.

در حالی که شهروندان سیاه پوست تنها ۱۳ درصد از جمعیت ایالت میشیگان را تشکیل می‎دهند، اما ۴۰ درصد از تلفات کرونا از جمعیت سیاهان این منطقه رقم خورده است.

در دیترویت، بزرگ‌ترین شهر ایالت میشیگان، که ۷۸ درصد از جمعیت این شهر سیاه پوست هستند، تلفات کرونا بیش از سایر مناطق است.
بر اساس اعلام اداره بهداشت لوئیزیانا تا اوایل ماه مه، ۵۷ درصد از ۲ هزار و ۱۵۴ نفری که بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، شهروندان آفریقایی تبار بودند؛ این در حالی است که سیاهان تنها ۳۲ درصد از جمعیت شهر دیترویت را تشکیل می‎دهند.

لس آنجلس تایمز نیز در گزارشی می‎گوید که سیاه پوستان جوان و لاتین با نرخ بالاتری در کالیفرنیا بر اثر کرونا قربانی می‌شوند.

وب سایت Dcist در گزارشی می‎گوید «جمعیت شهروندان سیاه پوست واشنگتن کمتر از نیمی از جمعیت واشنگتن دی سی را تشکیل می‎‌دهند، اما این در حالی است که ۸۰ درصد از تلفات کرونا در میان سیاهان رقم می‎خورد.»

«سی ان ان» نیز در بخش دیگری می‎گوید «مشکلات اساسی در حوزه بهداشت و سلامت در جوامع کم درآمد و اقلیت آمریکا باعث شده تا این گروه از خانواده‌ها در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر شوند.»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *