صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

المانیتور بررسی کرد؛ تحریم‌های آمریکا مانعی در برابر ارسال دارو به ایران

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳:۱۱
کد خبر: ۶۲۷۶۱۱
پایگاه المانیتور در گزارشی می‎گوید اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه کشتیرانی ایران مانعی دیگر در برابر واردات دارو به این کشور است.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشبه از اجرایی شدن تحریم‌ها علیه کشتیرانی ایران (IRISL) و شرکت چینی E_sail خبر داد.

وزارت خزانه داری آمریکا ۶ ماه قبل با مطرح کردن ادعاهایی، تحریم‌هایی را علیه کشتیرانی ایران و شماری از شرکت‌های وابسته به آن اعمال کرد و معافیت ۶ ماهه‌ای را برای این تحریم‌ها در نظر گرفت.

اکنون با اتمام این دوره ۶ ماهه، «مایک پمپئو» اعلام کرد که تحریم‌ها از روز ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) اجرایی خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده که تعویق اجرای این تحریم‌ها با این هدف صورت گرفته که شرکت‌هایی که از کشتیرانی ایران برای ارسال کالا‌های بشردوستانه استفاده می‌کنند، شرکت‌های حمل و نقل جایگزینی را برای کشیرانی ایران انتخاب کنند.

پایگاه تحلیلی «المانیتور» در مطلبی به اجرایی شدن این تحریم‌ها پرداخته و می‌نویسد «در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا معافیت رسمی را برای مراودات بشردوستانه با ایران حفظ می‌کند، اما این تحریم‌ها احتمالا مانعی دیگر در برابر توانایی تهران برای وارد کردن دارو خواهد بود.»

آمریکا پیش از این مدعی راه اندازی کانال مالی سوئیس با ایران شده، اما بدعهدی آمریکا در عمل به وعده‌های خود همچنان ادامه دارد و اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

تحریم‌ها علیه ایران در برخی موارد به طور مستقیم دارو و برخی اقلام بشردوستانه را تحت تاثیر قرار داده و جان بیماران را به خطر انداخته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *