صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معرفی خودروی ساینا

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۶۴۶۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
ساینا به عنوان محصول اقتصادی از سوی سایپا در سال ۹۴ وارد بازار ایران شد.
خبرزگاری میزان - ساینا، محصولی نسبتا اقتصادی در سبد سایپا با مشابهت فراوان با تیبا است که نشان از علاقه شرکت سایپا به تولید خودرو‌های با قیمت مناسب دارد که در سال ۹۴ توسط سایپا به بازار ایران عرضه شد.
 

طراحی ظاهری تیبا که در رده خودرو‌های سدان قرار گرفته با ایرادات فراوانی همراه بوده است به همین منظور ساینا با فیس لیفت به دنبال برطرف کردن این نواقص وارد بازار شد امری که چندان با موفقیت همراه نبوده است.
ظاهر بیرونی خودرو ساینا اسپرت به نظر می‌رسد، اما یکنواختی در طراحی چراغ‌ها و صندوق عقب به علاوه جلو خودرو حس کسل کننده‌ای را القا می‌کند. ابعاد ساینا، شامل طول ۴۲۱۵ میلی‌متر با عرض ۱۶۶۳ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۴۸۴ میلی‌متر است که با فاصله محور‌های ۲۴۱۵ میلی‌متر ارائه می‌شود.

کیفیت محصولات به کار رفته در اتاق این خودرو با افت فاحشی نسبت به طراحی بیرون خودرو، باعث نارضایتی بسیاری از خریداران شده شده به طور مثال اگر کاربر، بخواهد یکی از دریچه‌های وسط را باز یا بسته کند، این عمل برای هر ۲ دریچه انجام خواهد شد.

صندلی این خودرو راحتی قابل قبولی دارد، اما در پیچ‌های تند بدن سرنشینان ثابت نمی‌ماند و فرمان به کار رفته در این خودرو در سایز بدنه بزرگ به نطر می‌رسد.
 

با این وجود می‌توان به دسته بندی مناسب کلید‌های سیستم صوتی و تهویه مطبوع اشاره کرد که نسبت به رقبای همه رده خوش دست‌تر است و با صندوق مناسب فضای کافی و جاداری را ایجاد می‌کند.

ساینا از همان موتور ۱۵۰۳ سی‌سی تیبا استفاده می‌کند تا قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.
 
میانگین مصرف سوخت ساینا در مدل‌های ۵ سرعته‌ی دستی و CVT اتوماتیک، حدود ۷ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. نهایت سرعت این خودرو، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بیان شده که البته، به دلایل فنی و ایمنی، بهتر است به سرعت‌های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، نرسد.

خودرو ساینا از لحاظ ایمنی ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد و مجهز به ترمز ضدقفل و ترمز کمکی است، اما کنترل لغزش در ساینا وجود ندارد که برای خودرو‌های ایرانی چندان عجیب نیست.

توقع کاربران ایرانی از خودرویی مثل ساینا، چندان نجومی نیست. شاید به همن دلیل، این محصول در هیچ مدل، با سانروف، آینه بغل راهنمادار، سنسور باران، روشنایی روز، صندلی برقی و کیسه هوای جانبی ارائه نمی‌شود.

مشکل بزرگ در خودرو ساینا مواد ارزان قیمت و استفاده از پلاستیک فراوان در کابین است که می‌تواند با پراید آن را مقایسه کرد.

مشکل بزرگ در ساینا، به مواد ارزان‌قیمت و حجم بالای پلاستیک در کابین باز می‌گردد که بدون اغراق، قابل مقایسه با پراید به نظر می‌رسد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *