پاسخ به ۲۰ سوال طرح فروش فوقالعاده خودرو
این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که برخی از متقاضیان خرید خودرو در طرح فروش فوق العاده با ابهام و سوالاتی روبرو شدند.
۲۰ سوال متداول و پرتکرار مردمی که مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا پاسخ آنها را تهیه و منتشر کرده، به شرح زیر است:
۱- چگونه میتوان موقع ثبت نام رنگ خودرو را مشخص کرد؟
پاسخ: رنگ در ثبت نام اولیه انتخابی نیست و خودروی انتخاب شده صرفا با یک رنگ نمایش داده میشود، مشتری بعد از قرعه کشی امکان انتخاب رنگ و همچنین انتخاب نمایندگی را خواهد داشت.
۲- آیا کسانی که پلاک فعال برای خودروهای سنگین، مینی بوس، کامیونت و ... را دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق العاده هستند؟
پاسخ: بله. دارندگان خودروهای سنگین امکان ثبت نام دارند و پلاک فعال خودروهای سنگین مشمول قانون خودروهای سواری نمیشود.
۳- ثبت نام در دو شرکت ایران خودرو و سایپا امکان پذیر است؟
پاسخ: خیر. متقاضیان میتوانند فقط در یکی از شرکتهای ایران خودرو و سایپا ثبت نام کنند.
۴- اگر فردی در هر دو مجموعه ثبت نام کرده باشد، اسم او از طرح حذف میشود؟
پاسخ: خیر. در صورتی که در سایت دو خودروساز ثبت نام صورت گرفته باشد، ثبت نام در ایران خودرو حذف میشود و فرد مجاز به خرید از محصولات سایپا است.
۵- تعداد محدودی از متقاضیان هنگام ثبت نام، شاهد این هستند که برخی از فیلدها غیرفعال است و امکان تکمیل اطلاعات را ندارد، علت چیست؟
پاسخ: فیلدهای مشخصات اصلی مشتری که به واسطه احراز هویت در سیستم از طریق سامانه اِمتا ثبت میشود، قابل تغییر نیست، چون این اطلاعات از ثبت احوال استخراج شده است.
۶- آیا این امکان وجود دارد که اطلاعات ارایه شده در سایت ویرایش شود؟
پاسخ: امکان ویرایش پروفایل در برخی از اطلاعات، چون شماره تلفن و آدرس وجود دارد ولی اطلاعات اصلی مشتری و بانکی قابل اصلاح نیست.
۷- آیا امکان تغییر شماره شبا وجود دارد؟
پاسخ: فعلا امکان اصلاح نیست.
۸- آیا افرادی که قبلا پذیرش داشته اند ولی انصراف داده اند، در شرایط فعلی امکان پیش ثبت نام دارند؟
پاسخ: بله.
۹- آیا مشتریانی که قبلا پذیرش داشته اند ولی اقدام به صلح نکرده اند، در شرایط فعلی امکان پیش ثبت نام را دارند؟
پاسخ: خیر.
۱۰- با توجه به حذف چک تامین اعتبار، آیا سند خودرو در قبال مبلغی به عنوان بدهی به مدت یکسال در رهن شرکت میماند؟
پاسخ: بله. به مدت یکسال نزد شرکت خودروساز باقی میماند.
۱۱- برخیها سوابق ثبت نام خودرو نداشتند ولی اکنون هم امکان ثبت نام در سایت را ندارند و این پیام میآید که شما قبلا ثبت نام کرده اید، مشکل در چیست؟
پاسخ: این موضوع به صورت آنلاین کنترل میشود و مشکلی وجود ندارد.
۱۲- چگونه متقاضیان میتوانند سوابق خود را جویا شوند؟
پاسخ: در فروشهای بعدی این امکان اضافه خواهد شد تا مردم توسط مرکز امور مشتریان (CRM) بتوانند سوالات خود را بپرسند.
۱۳- افرادی که تاریخ اعتبار گواهینامه آنها گذشته است، امکان ثبت نام دارند؟
پاسخ: بله، داشتن گواهینامه ملاک عمل است.
۱۴- آیا اتباع خارجی میتوانند در طرح فروش فوق العاده خودرو شرکت کنند؟
پاسخ: خیر چنین امکانی وجود ندارد.
۱۵- چرا برخی از شهرها و استانها در سیستم ثبت نام خودرو وجود ندارند؟
پاسخ: استان و شهر بر اساس اطلاعات ناجا تنظیم شده است، در صورتی که شهر مربوطه وجود ندارد نزدیکترین شهر که مرکز شماره گذاری دارد را انتخاب کنید.
۱۶- اگر متقاضیان طی چند روز اخیر نسبت به فک پلاک اقدام کرده باشند، امکان ثبت نام دارند؟
پاسخ: اگر در روز قرعه کشی مشتری پلاک فعال نداشته باشد، مشکلی بابت خرید خودرو ندارد.
۱۷- برخیها عنوان میکنند طی کردن مکرر فرآیند پیش ثبت نام جهت متقاضی در سایت سایپا امکانپذیر نیست؟
پاسخ: برای پیگیری ثبت نام، منویی در سیستم وجود دارد تحت عنوان "سوابق خرید " که مشتری میتواند از طریق آن ثبت نام خود را ملاحظه کند.
۱۸- آیا پیامک ارسالی دارای کد رهگیری است؟
پاسخ: کد رهگیری برای همه متقاضیانی که محصولات سایپا را انتخاب کردند ارسال میشود و نتیجه قرعه کشی بر اساس کدهای ارسالی است.
۱۹- قرعه کشی و تاریخ واریز وجه چه زمانی است؟
پاسخ: روز یکشنبه ۱۸ خردادماه ساعت ۱۰ مراسم قرعه کشی انجام میشود و منتخبین ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج بر روی سایت سایپا باید نسبت به واریز کامل وجه اقدام کنند.
۲۰- آیا امکان انصراف از طرح فروش فوق العاده خودرو وجود دارد؟
پاسخ: بله. متقاضیان خرید محصولات سایپا تا قبل از قرعه کشی امکان انصراف از خرید خودرو را دارند.