صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

«نیما جاویدی» از زندان سرخ پوست راهی قلعه می‌شود

۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۲۵۷۹۰
«نیما جاویدی» کارگردان صاحب سبک سینمای کشور بعد از موفقیت فیلم سینمایی «سرخ پوست» به دنبال ساخت اثر جدید خود با نام «قلعه» رفته است، این فیلم به تازگی پروانه ساخت گرفته و هم اکنون مراحل مقدماتی پیش تولید را پشت سر می گذارد.

- «نیما جاویدی» کارگردان صاحب سبک سینمای کشور بعد از موفقیت فیلم سینمایی «سرخ پوست» به دنبال ساخت اثر جدید خود با نام «قلعه» رفته است، این فیلم به تازگی پروانه ساخت گرفته و هم اکنون مراحل مقدماتی پیش تولید را پشت سر می گذارد. 

این فیلم که به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی ساخته می‌شود فضایی متفاوت با فیلم «سرخ‌پوست» دارد و پیش‌تولید آن که طولانی خواهد بود به‌زودی آغاز می‌شود. آخرین فیلم نیما جاویدی یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترين تولیدات سال گذشته سینمای ایران بود.

جاویدی در آخرین تجربه کارگردانی خود با نام «سرخ پوست» اتفاقات خوبی را تجربه کرد، این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و در انتها توانست جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود نماید.

این فیلم در حالی جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد که در هیچ یک از بخش های دیگر نتوانست سیمرغی را از آن خود کند و همین جای سوال دارد که چگونه داوران جشنواره فیلم فجر اثری را به عنوان اثر ویژه انتخاب می‌کنند و از طرفی آن را واجد دریافت هیچ سیمرغی در بخش‌های مختلف نمی‌دانند.

فیلم سینمایی سرخ پوست دومین تجربه کارگردانی جاویدی پس از فیلم سینمایی ملبورن است که در آن بازیگرانی همچون نگار جواهریان و پیمان معادی به ایفای نقش پرداخته بودند. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی،ستاره پسیانی و حبیب رضایی با مانی حقیقی حقیقی ترکیب بازیگران اصلی سرخ‌ پوست را تشکیل می دادند.

سرخ پوست خارج از نقدهای مثبت و منفی فیلمی خاص در سال سینمای ایران است. نقطه اوج فیلم سینمایی سرخ پوست در اولین نگاه بدون شک در طراحی صحنه مثال زدنی و همچنین فیلمبرداری بی نقص اثر بود. این دو عاملی بودند تا مخاطب این فیلم از لحاظ بصری بتواند به راحتی با اثری مطلوب و دلخواه روبرو شود.

کارگردانی جاویدی نیز بر همین اساس همگام با دو عامل پیروز اثر خودی نشان می‌داد و مخاطب با اثری به واقع نوآورانه در سینما روبرو می شد. این نوآوری در جایی دو چندان می‌شد که اتفاق و ایده‌ای جذاب و معمایی داستان را پیش می‌برد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *