صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تمهیدات میادین میوه و تره بار برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار از طریق صیفی‌جات

۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۵۵۲۲
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به تشریح تمهیدات این سازمان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار از طریق صیفی‌جات پرداخت.

سید سعید راد در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به همه گیر شدن بیماری‌های واگیردار در فصل تابستان ناشی از مصرف سبزیجات و صیفی‌جات آلوده، توصیه شما به مردم برای خرید این اقلام از میادین میوه و تره بار چیست و چه تدابیری را برای ضد عفونی نمودن این اقلام مفید می‌دانید، گفت: معاونت بهره‌برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با در اختیار داشتن کارشناسان تغذیه و بهداشت، کنترل‌های کیفی و مراقبت‌های بهداشتی لازم را به منظور حصول اطمینان از سلامت و کیفیت انواع محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار از جمله سبزیجات و صیفی‌جات به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: در عین حال، از شهروندان عزیز نیز درخواست می‌کنیم هنگام ورود به میادین میوه و تره بار و خرید از این مراکز، حتماً از ماسک استفاده کنند و برای جدا نمودن یا به اصطلاح دستچین کردن محصولات مورد نظر، حتماً از دستکش یک بار مصرف استفاده نمایند. در ضمن به شهروندان گرامی توصیه می‌کنیم محصولات خریداری شده را در منزل با محلول ضد عفونی کننده مخصوص میوه‌جات و سبزیجات شست و شو دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کدام یک از مناطق تهران مراجعات بیشتری به میادین میوه و تره بار شهرداری تهران دارند و اینکه تفاوت جنوب شهر و شمال شهر در کدام یک از اقلام محسوس است، تصریح کرد:  با توجه به فراوانی میادین و بازار‌های میوه و تره بار تهران و گستردگی آن‌ها در سطح شهر که در هر ۲۲ منطقه تهران گسترده شده‌اند، شاهد استقبال و مراجعات روزافزون شهروندان به این مراکز مناطق هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به ثابت بودن قیمت محصولات در میادین شمال و جنوب شهر از یک سو و اختلاف قابل توجه قیمت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار با میانگین قیمت‌های سطح شهر، رفتار خرید شهروندان از این مراکز در پهنه شمالی و پهنه جنوبی تهران، تقریباً یکسان است و در حال حاضر هندوانه در کنار محصولاتی همچون خربزه، ملون و طالبی و همچنین میوه‌های فصل، همچون گوجه سبز، توت فرنگی و زردآلود از جمله میوه‌های پر تقاضا و سبزیجات و صیفی‌جاتی همچون پیاز، سیب زمینی، خیار و گوجه فرنگی نیز از جمله محصولات فرنگی پر مصرف در میادین محسوب می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *