استقبال چشمگیر نسل جوان از محصولات عفاف و حجاب
مریم خرمدره در گفتوگو با ، پیرامون استقبال مردمی از نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب گفت: تمامی نمایشگاهها در روزهای اول با تبلیغات مستمر در صدد افزایش مخاطب در روزهای میانی خود هستند اما به لطف خدا و همکاری تمامی رسانهها، نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب از همان روزهای اول با استقبال بسیار گسترده و غیر قابل انتظاری روبرو بود.
وی در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه پایگاه مجازی نمایشگاه عفاف و حجاب در همان سه روز اول میزبان نزدیک به نیم میلیون بازدید کننده بود، خوشحالیم که مخاطبان به راحتی و به خوبی توانستند با این دوره از نمایشگاه عفاف و حجاب که در نوع خود گامی متفاوت هم محسوب میشد ارتباط برقرار کردند.
دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب ادامه داد: استقبال مردمی از نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب ریکوردی منحصر به فرد به حساب میآید، خوشبختانه این استقبال ما را تا جایی رساند که به تمدید این دوره از نمایشگاه رسیدیم و هم اکنون هم در آستانه گذر از مرز یک و نیم میلیون مخاطب قرار داریم.
وی با اشاره به استقبال نسل جوان از مجازی بودن نمایشگاه عفاف و حجاب اظهار کرد: پیشتر در ادوار پیشین نمایشگاه عفاف و حجاب به واسطه فیزیکی بودن آن بیشترین مخاطبان ما را قشر میانسال تشکیل میدادند اما با برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی نسل جوان بیشتری به بازدیدکنندگان این نمایشگاه پیوستند و در حال حاضر ما شاهد استقبال چشمگیری از سوی جوانان هستیم، جوانان به واسطه ارتباط همیشگیشان با فضای مجازی بازدید کنندگان خاص این دوره از نمایشگاه عفاف و حجاب بوده اند.
این فعال عرصه البسه اسلامی برگزاری مجازی نمایشگاه عفاف و حجاب را دارای صرفه اقتصادی توصیف کرد و افزود: برگزاری مجازی نمایشگاه عفاف و حجاب در کاهش هزینه خانوارها تاثیر بسزایی داشته است، شاید مخاطبان نمی توانند در نوع مجازی نمایشگاه از نزدیک با اجناس آشنا شوند، اما بدون شک به واسطه نبود هزینه های ایاب و ذهاب خرج کمتری را نسبت به حضور فیزیکی در نمایشگاه عفاف و حجاب لمس میکنند. این عامل میتواند نقطه قوتی مهم در برگزاری مجازی این رویداد مهم محسوب شود.
وی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در سبک زندگی اسلامی جامعه اظهار کرد: تاثیرگذاری نمایشگاهی همچون نمایشگاه عفاف و حجاب نیازمند برنامه ریزی طولانی مدت است، این نمایشگاه در حد خود تاثیرگذار است و ما روزانه این تاثیر را در نسل جوان میبینیم، اما اگر بخواهیم این تاثیر را به صورت ملموس در جامعه مشاهده کنیم باید به فکر بلند مدت کردن چنین رویدادی شویم، نمایشگاه عفاف و حجاب به صورت مقطعی برگزار می شود و ما باید به دنبالی راهی باشیم که به صورت سالانه با مخاطبان در ارتباط باشیم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب افزود: متاسفانه سکوهای عرضه محصولات عفاف و حجاب در طول سال بسیار محدود است، به نوعی بعد از پایان نمایشگاه عفاف و حجاب مخاطب به سختی می تواند محصولات عفاف و حجاب را تهیه کند، بدون شک هرچه عرضه یک کالا بیشتر باشد تقاضای آن هم افزایش مییابد، ما در تهران تنها دو سکوی فروش متمرکز محصولات عفاف و حجاب را داریم که بدون شک بسیار کم است.
خرمدره توسعه فروشگاههای عرضه محصولات عفاف و حجاب را لازمه گسترش این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهیم که استقبال از محصولات عفاف و حجاب به صورت سالانه رخ دهد باید امکان دسترسی مردم به این محصولات را بسیار راحتتر کنیم، وقتی مخاطب بتواند در هر جای شهر به راحتی با این محصولات ارتباط داشته باشد به طور قطع فروش این محصولات هم چندین برابر می شود.