علت افزایش قیمت میوهها
رئیس اتحادیه میوه و تره بار درخصوص وضعیت بازار میوه و تره بار نیز گفت: به دلیل آنکه ابتدای فصل برداشت برخی از میوهجات از جمله زردآلو، هلو و چغاله بادام مصادف با ماه مبارک رمضان بود و در این ماه تقاضای مصرف میوه به طور ناخودآگاه کاهش مییابد، شاهد رکود در بازار میوه هستیم که این مسئله موجب فرارسیدن به برداشت انبوه در این میوهها شده و در نتیجه از افزایش قیمت سرسامآور این محصولات جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت میوه و صیفیجات به طور هفتهای در میادین میوه و ترهبار قیمتگذاری شده و با افزایش ۲۰ تا ۳۵ درصدی به دست مصرف کننده میرسد.