تکریم ارباب رجوع، احقاق حق و نظم و انضباط اولویت کارکنان دادگستری
رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به سه رویکرد تکریم ارباب رجوع، تلاش برای احقاق حق و نظم و انضباط اداری توسط کارمندان، گفت: حرکت و روح جدید در بدنه قوه قضاییه بر مبنای انقلابی گری و جهادی گری استوار شده و میطلبد همکاران محترم در تمامی سطوح به این مهم توجه داشته باشند.
وی با پیشنهاد تشکیل کارگروههایی در حوزههای بهداشت و سلامت، ارتقاء اداری، رفاهی و ورزشی و اطلاع رسانی از سوی خود همکاران و ارائه پیشنهادات اجرایی گفت: لازمه کار در شرایط دادگستری میطلبد که همکاران مجهز به اخلاق کریمه و نشاط و شادابی بالایی باشند.
رییس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: کارمندان خط مقدم برخورد با ارباب رجوع هستند و آنان هستند که میتوانند با برخورد مؤمنانه و مصلحانه بسیاری از اضطرابها و تنشها را مدیریت نمایند.
رییس کل دادگستری استان مرکزی ضمن تأکید جدی بر پرهیز از هرگونه ارتباط گیری با اصحاب پرونده، وکلا و کارشناسان گفت: سلامت دستگاه قضایی در گرو رفتار و عملکرد تک تک ماست و باید خطوط قرمز که موجب خطا و خدایی نکرده فساد شود به شدت پرهیز کرد و با ارتقاء نظارتها باید منابع و سرمایههای استانی را حفظ نمود.
وی افزود زود آمدن، دیر رفتن، توجه به نظم و انضباط، توجه به تنظیف و آراستگی محیط کار، دارای انگیزه بودن، برخورداری از آداب معاشرت با همکاران، پوشش فاخر و مناسب از بایستههای همکاران است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی توجه به آمار و کاهش موجودی گفت: معیار ما در شناخت عملکرد مطلوب آمار است البته آماری که کیفی و مشخص کننده احقاق حق و ابطال باطل باشد.
وی در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش و کوشش تمامی کارکنان از آنان خواست که زمینههای خطا و فساد خیز را شناسایی و معرفی کرده و رعایت احترام و انعطاف به طرفین پرونده و دو طرف را یکسان دیدن و گره گشایی در مسیر رسیدگی را توصیه کرد.