صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چگونه بازیگر شویم (۵۹) /انواع متد‌های تبدیل متن به گفتار در بازیگری

۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰:۴۷
کد خبر: ۶۲۲۸۷۹
بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

انواع متد‌های تبدیل متن به گفتار

تکنیک‌های سنتز گفتار در سه مقوله‌ی زیر قابل بررسی هستند:

۱. سنتز شمرده – شمرده‌ی لغات

در این روش از یک مدل مغزی – مکانیکی برای تولید گفتار استفاده می‌شود. مثل حنجره که به وسیله‌ی ارتعاش تار‌های صوتی باعث تولید صدا وتحریکات حلقی می‌شود. زبان به وسیله‌ی فشرده کردن هوا و محوطه دهان باعث جدا کردن صدا‌ها از همدیگر می‌شود. مسیر عبور هوا به وسیله‌ی زبان با فشار بر روی سقف دهان یا دندان‌ها تغییر می‌کند.

لب‌ها برای ایجاد هماهنگی و کمک به فرآیند Articulation به زبان کمک می‌کنند. در حالت ایده آل سنتزکننده‌های شمرده به شمرده می‌توانند به وسیله‌ی ماهیچه‌های مصنوعی و کنترل آن‌ها به شکل زبان، لب ودهان شبیه سازی شوند. در هر صورت محاسبه‌ی ایجاد گفتار در خروجی بسیار مشکل است و نتیجه آن بدون زمان لازم تمرین در اکثر موارد تولید یک صدای غیر طبیعی است.

۲. سنتز فورمانت

سنتز فورمانت از یک سری از قوانین برای کنترل یک شکل موج در حالی که گفتار محاوره‌ای انسان دیگری شبیه سازی می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش باعث تولید یک گفتار ماشینی صحیح (اما پر از وقفه) شبیه صدای روبوت است. روش سنتز فورمانت باعث تولید گفتار قابل فهم و واضح از شخصیت مورد نظر می‌شود، اما هیچ گاه صدای آن همانند صدای طبیعی نبوده وامواج، به خاطر انقباض‌های عضلانی، حتی درماهرانه‌ترین وضعیت‌ها تا قدری خشک و روبوتی استخراج می‌شوند.

این خشکی ناشی از خصلت‌های ابتدایی و زیستی بازیگر است که قابل حذف کامل نیست. از مزایای این روش استفاده‌ی معقول از حافظه و محاسبات محاوره‌ای است. سنتز فورمانت به طور گسترده برای پاسخگویی به نیاز‌های نقشی که از ما بسیار پیرتر است و یا صدایی بم‌تر دارد و یا زمان‌هایی که در ذهنمان مشغول محاسبه‌ی زمان و یا کاری و یا مالی هستیم همچنین بازی در نقش‌های مهمی که از آن‌ها صدایی باقی مانده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *