صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در آفریقا؛ چالش‌های مقابله با بحران چیست؟

۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶:۱۸
کد خبر: ۶۲۲۲۲۰
کارشناسان از افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور‌های آفریقایی ابراز نگرانی کرده و کمبود کیت‌های تشخیص و تجهیزات محافظتی را از عوامل دخیل در رشد این ویروس می‌دانند.
ویروس کرونا تاکنون ۵۲ کشور قاره آفریقا را درگیر کرده به طوری که کارشناسان جهانی نسبت به گسترش و شیوع کرونا ابراز نگرانی کردند.

به گزارش الجزیره، در قاره آفریقا کشور‌های بسیاری از فقر و گرسنگی رنج می‌برند که شیوع ویروس کرونا در این جوامع می‌تواند همانند بمبی کُشنده عمل کرده و شمار بسیاری از خانواده‌هایی را که به خدمات درمانی دسترسی نداشته و یا حتی قادر به تامین نیاز‌های اساسی خود نیستند، قربانی کند.

زمانی که ویروس کرونا وارد کشور‌های آفریقایی شد و موارد ابتلا نسبتا با شیب کندی افزایش می‌یافت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با ازدحام جمعیت رو به رو شده و کادر پزشکی برای دریافت تجهیزات محافظتی هفته‌ها درمانده بودند.

کمبود کیت‌های تشخیص کرونا در کشور‌های آفریقایی از دیگر چالش‌هایی است که این کشور‌ها در بحران کرونا با آن دست به گریبان هستند.

یک پزشک کنگویی می‎گوید «کمبود کیت‌های تشخیص در خارج از پایتخت یک چالش جدی برای مقابله با کرونا برای مردم منطقه بوده و نگرانی‌ها در خصوص افزایش ابتلا شدت یافته است.»

در پایتخت کنگو تاکنون بیش از هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته کارشناسان، بهترین استراتژی برای مقابله با ویروس کرونا در کشور‌های آفریقایی، آزمایش، شناسایی موارد ابتلا، قرنطینه کردن مبتلایان و جدا کردن آنها از افراد سالم است که بسیاری از کشور‌های آفریقایی در حال حاضر قادر به انجام این راهکارها نیستند.

کارشناسان همچنین هشدار دادند که کشور‌های آفریقایی باید در برابر این ویروس هوشیارتر باشند در غیر این صورت خطر افزایش مبتلایان باعث می‌شود تا اتفاقی را تجربه کنند که نظام پزشکی نقص‎دار این مناطق نتواند در برابر آن مقاومت کند.

علاوه بر آن، افرادی که در کشور‌های آفریقایی قربانی سوء استفاده جنسی شدند در پی شیوع کرونا بیشتر در معرض خطر قرار گرفتند؛ این افراد به دلیل تجربه‌های تلخی که در زندگی داشتند اغلب در فقر زندگی می‌کنند و در مقایسه با سایر افراد آسیب پذیرتر هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *