صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اسلامی: ۳۲ درصد از راه‌های شریانی کشور در وضعیت مناسبی قرار دارند

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۲۱۹۹۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۳۲ درصد از راه‌های شریانی کشور نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند و نیاز به مجموعه عملیات نگهداری جاری دارند.

-  طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با اشاره به طرح سراسری ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور اظهار کرد: در حال حاضر طول شبکه را‌ه‌های کشور حدود ۲۲۱ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها بوده که حدود ۳۴ هزار کیلومتر از آن را شریان‌های حیاتی کشور تشکیل می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی  افزود: براساس برداشت‌های میدانی از حدود ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر راه شریانی، ۳۳ درصد از راه‌های شریانی کشور نیاز به بهسازی روکش دارد یا باید با توجه به میزان خرابی لکه گیری و روکش موضعی شود. همچنین ۳۵ درصد نیاز به روکش‌های حفاظتی دارد و حدود ۳۲ درصد از راه‌های شریانی کشور نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند و نیاز به مجموعه عملیات نگهداری جاری دارند.

وی ادامه داد: با عنایت به محدودیت منابع مالی و اعتباری از یک سو و از طرفی به منظور جلوگیری از رشد افزایشی و غیرقابل کنترل خرابی رویه محور‌ها و در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به کارگیری روش‌های زود بازده و کم هزینه با رویکرد جدید و استفاده از عملیات پیشگیرانه و روش‌های حفاظتی از قبیل میکروسرفیسینگ، چیپ‌سیل، فوگ سیل و. را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.

اسلامی تاکید کرد: اگر چه توسعه و گسترش شبکه راه‌ها یکی از شاخص‌های اساسی رشد اقتصادی کشور به شمار می‌رود، اما لازمه بهره گیری از پتانسیل راه‌های موجود، حفظ و نگهداری از آنهاست.

وی اهداف نگهداری از راه‌های کشور را حفظ و حراست از سرمایه گذاری‌های کلان گذشته و سرمایه‌های امروز، افزایش دارایی‌های سرمایه‌ای از طریق بهینه سازی راه‌های موجود، تسهیل تردد وسائط نقلیه و برقراری ارتباط جاده‌ای مستمر و ایمن، تامین ایمنی عبور و مرور، تقلیل زمان و هزینه سفر و کاهش استهلاک وسائط نقلیه و کاهش مصرف سوخت برشمرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که «مدیریت کلان و سیاست گذاری این وظیفه خطیر در سطح ستاد وزارت راه و شهرسازی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است»، یادآور شد: بدنه اجرایی این سازمان آمادگی دارند تا با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان با تجربه و کارآمد و استفاده از دانش روز در این حوزه، زمینه اجرای یک راهداری نوین و به دنبال آن ایجاد جاده‌هایی ایمن برای کاربران جاده‌ای را در کشور تحقق بخشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *