صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نحوه برگزاری آزمون ابتدایی‌ها

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱:۰۲
کد خبر: ۶۲۱۹۵۴
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نحوه برگزاری آزمون و اعلام نتایج امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی را اعلام کرد.

-  رضوان حکیم زاده با بیان اینکه در دوره ابتدایی یادگیری دانش آموزان بسیار مهم است، گفت: برای ما مهم است که همه دانش آموزانمان به آموزش دسترسی داشته باشند و اشکالاتشان جبران شود به همین خاطر در دستورالعملی که برای مدارس ابتدایی ارسال کردیم، مسئولیت بازگشایی دوره ابتدایی را بر عهده آموزگاران و مدیران گذاشته‌ایم مبنی براینکه تک تک دانش آموزانشان را ارزیابی کنند و اطلاع دهند که آیا این‌ها از آموزش‌های تلویزیونی استفاده کرده‌اند یا عضو شبکه‌های مجازی عضو بوده‌اند.

وی با اظهار به اینکه با تشخیص معلم اگر دانش آموزی در یادگیری‌اش اشکالاتی داشته باشد، معلم موظف است یک برنامه مشخص برای دانش آموز طراحی کند تا بر اساس آن مشکلات یادگیری‌اش بر طرف شود، افزود: معلم گزارش خود را به شورای مدرسه می‌دهد و بر اساس همان ارزیابی یادگیری دانش آموزان، شورای مدرسه راجع به برگزاری امتحانات و اتمام محتوا تصمیم گیری می‌کند.

معاون وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ارزیابی دانش آموزان اظهار کرد: برای ما دو نکته خیلی مهم است؛ یکی اینکه همه دانش آموزان باید همه محتوا را دریافت کنند و هیچ قسمتی از محتوا نباید نادیده گرفته یا حذف شود و دیگر اینکه دانش آموزان یاد بگیرند.


حساسیت آموزش و پرورش نسبت به کلاس اولی‌ها

وی به کلاس اولی‌ها اشاره کرد و گفت: ما در خصوص کلاس اولی‌ها حساسیت خاصی داریم و در دستورالعمل ارسالی هم اعلام کردیم که برای کلاس اولی‌ها که آغاز دوره تحصیلی‌شان بوده، یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن و حروف الفبا خیلی مهم است و برای همین تاکید کردیم هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی باید ارزیابی داشته باشند که همه حروف الفبا را یاد گرفته باشند و این را باید مدرسه هم تائید کند.

این مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون‌ها در مقطع ابتدایی لزوما حضوری نیست، اظهار کرد: تاکید ما این است که دانش آموزان در قالب دو یا سه نفر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بتوانند در مدارس جهت ارزیابی حضور پیدا کنند. اما اگر معلم بتواند به روش دیگری به این اطمینان برسد که دانش آموز هم از جهت نوشتاری و هم از جهت خواندن، مهارت‌های لازم را کسب کرده، اجباری برای حضور نداریم.

تقویت مهارت دانش آموزان با برنامه آموزش پرورش در ایام تابستان

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اعلام این خبر که در تابستان مدرسه‌ها باز نیست، گفت: با مذاکراتی که با عوامل شبکه آموزش داشتیم یکسری برنامه‌های تابستانی برای دانش آموزان داریم که تقویت مهارت‌ها است، اما باز هم به صورت خاص تقاضای ما این بود که برای کلاس اولی‌ها و نوآموزان پیش دبستانی که باید زبان فارسی را یاد می‌گرفتند و آمادگی کسب می‌کردند تا وارد مدرسه شوند، بتوانیم یکسری برنامه‌های تقویتی در جهت یادگیری زبان و تقویت مهارت‌های خواندن و نوشتن داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اعلام نتایج در دوره ابتدایی اشاره و بیان کرد: در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی توصیفی داریم با محوریت معلم هر زمانی که تشخیص دهد دانش آموزان یادگیری شان به اتمام رسیده، می‌تواند نتایج ارزشیابی را در کارنامه دانش آموز ثبت کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *