دلیل توقف نوسازی تاکسیهای فرسوده
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: ۱۰۰۰ خودروی تاکسی توسط شرکت ایرانخودرو تهیه شد و پرونده خرید برای تاکسیرانان تکمیل و وجوه اعلام شده نیز به حساب ایران خودرو واریز شد، حتی شماره شاسی خودرو نیز به رانندگان مربوطه اختصاص یافت، ولی به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مراکز شماره گذاری در اسفند ۹۸، شمارهگذاری تاکسیها به سال ۹۹ موکول شد.
وی خاطرنشان کرد: با آغاز سال۹۹ سازمان محیط زیست ابلاغیهای اعلام کرد که تاکسیهای جدید ایران خودرو استاندارد یورو ۵ را ندارند و امکان شماره گذاری برای آنها نیست که این مساله با انتقاد فراوانی از سوی شهرداری و رانندگان تاکسی همراه شده است.
قنادان به مشکلات اقتصادی و شرایط ناشی از کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در حال انجام مکاتباتی از طریق شهردار تهران به سازمان محیط زیست هستیم چرا که بسیاری از این رانندگان خودروهای فرسوده قبلی خود را اسقاط کرده و با مشکلات شدید مالی و اقتصادی همراه هستند از طرفی این خودروها جهت واگذاری به رانندگان در پارکینگ ایران خودرو آماده تحویل است و باید اقدامات لازم هرچه سریعتر در این راستا صورت گیرد.
قنادان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت وجود دارد که باید اقدامات لازم جهت نوسازی آنها انجام گیرد.