اعلام نظرسنجی برنامههای سیما در ماه مبارک رمضان/ورود «زیرخاکی» به باشگاه ۵۰ درصدیها
در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، تا اولین شب قدر، سریال زیرخاکی با ۵۱.۳ درصد، پربینندهترین سریال سیما بوده و رضایت ۷۸.۴ درصد از بینندگان را در حد «زیاد» جلب کرده است. «بچه مهندس ۳» شبکه «دو» با جذب ۴۱.۷ درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» ۸۴.۸ درصدی و «سرباز» شبکه سه با ۲۹.۴ درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» ۳۷.۶ درصدی در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. «پدر پسری» شبکه پنج هم با جذب ۱۰.۲ درصد بیننده، توانسته رضایت ۵۷.۱ درصد مخاطبان را در حد «زیاد» جلب کند.
مقایسه آمار ۸ روز ابتدایی ماه مبارک با آمار جدید حکایت از افزایش بینندگان مجموعههای تلویزیونی رمضانی شبکههای مختلف سیما دارد، به طوری که تعداد بینندگان «زیرخاکی» شبکه یک ۷.۴ درصد، «بچه مهندس ۳» شبکه دو ۸.۴ درصد، «سرباز» شبکه سه ۵.۴ درصد و «پدر پسری» شبکه پنج حدود یک درصد افزایش داشته است.
مقایسه میزان بیننده برنامههای ویژه افطار، سحر، ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی و مناجاتخوانی با نظرسنجی قبلی هم نشان میدهد بینندگان برنامههای ماه مبارک رمضان، به جز ویژه برنامههای سحر، افزایش داشته است. بر این اساس، مخاطبان برنامههای افطار ۳.۷ درصد، ترتیل خوانی ۱.۷ درصد، سخنرانی مذهبی ۳.۷ درصد و مناجات خوانی ۲.۶ درصد رشد داشته، در مقابل از تعداد مخاطبان برنامههای سحر ۱.۶ درصد کم شده است. در اولین شب قدر هم نزدیک به ۵۰ درصد مردم پای تلویزیون احیا داشتند.
بر اساس این نظرسنجی، ۳۱.۳ درصد پاسخگویان بیننده ویژه برنامههای افطار شبکههای سیما بودهاند. از میان این برنامهها «دعوت» شبکه یک با ۱۸ درصد، پربینندهتر از دیگر برنامهها بوده و رضایت در حد «زیاد» ۸۶.۱ درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از دعوت، «مثل ماه» شبکه «سه» با ۱۰.۲ درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» ۷۷.۸ درصد مخاطبان، در رتبه بعدی قرار دارد.
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان میدهد ۲۰.۹ درصد مردم بیننده ویژهبرنامههای سحر از شبکههای سیما بودهاند و در این میان، برنامه «ماه خدا» از شبکه یک با ۱۲.۳ درصد، پربینندهتر از دیگر برنامهها بوده و رضایت در حد «زیاد» ۸۶.۵ درصد بینندگان را کسب کرده است. بعد از «ماه خدا» نیز «ماه من» شبکه «سه» با ۸.۱ درصد مخاطب قرار دارد.
۳۰.۲ درصد پاسخگویان هم بیننده ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکههای سیما بودهاند. از میان بینندگان این برنامهها ۱۱.۴ درصد این برنامهها را بیشتر از شبکه «سه»، ۶.۲ درصد از شبکه «قرآن و معارف» و ۵.۵ درصد از شبکه «استانی» تماشا میکنند. در همین حال، ۴.۲ درصد هم اعلام کردهاند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمیکنند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، ۳۱.۲ درصد پاسخگویان مشتری سخنرانیهای مذهبی هستند که از شبکههای سیما پخش میشود. از این میان، ۱۲.۷ درصد، این برنامهها را بیشتر از شبکه «سه» تماشا میکنند. در همین حال، ۶.۷ درصد هم اعلام کردهاند برای پیگیری این برنامه به نام شبکه دقت نمیکنند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان میدهد ۳۳ درصد پاسخگویان برنامههای مناجاتخوانی شبکههای سیما را دیدهاند. از این میان، ۷.۸ درصد، این برنامهها را بیشتر از شبکه «سه» و ۷.۱ درصد از شبکه «یک» به تماشای این برنامهها نشستهاند.
بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به ۵۰ درصد شرکتکنندگان در این نظرسنجی از شبکههای مختلف سیما بیننده برنامههای شب قدر بودند. ۱۹.۲ درصد این برنامهها را بیشتر از شبکه «سه» دیدند و ۱۳.۱ درصد هم از شبکه «یک» پیگیر این برنامهها بودند.
بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به ۵۰ درصد شرکتکنندگان در این نظرسنجی از شبکههای مختلف سیما بیننده برنامههای شب قدر بودند. ۱۹.۲ درصد این برنامهها را بیشتر از شبکه «سه» دیدند و ۱۳.۱ درصد هم از شبکه «یک» پیگیر این برنامهها بودند.