صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۴۱۶ هزار تومان «یارانه پنهان» میادین میوه و تره بار به هر خانواده تهرانی

۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰:۵۹
کد خبر: ۶۲۱۵۴۱
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به تشریح تاثیرات اقتصادی خرید از میادین میوه و تره بار تهران برای خانواده‌ها پرداخت.

- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اعلام اینکه فعالیت میادین میوه و تره بار را می‌توان پرداخت نوعی «یارانه پنهان» به ۹ میلیون شهروند تهرانی قلمداد کرد، افزود: بخشی از درآمد‌های این سازمان صرف توسعه بازار‌های میوه و تره بار در محله‌های کم‌برخوردار و پرجمعیت می‌شود تا شهروندان ساکن در این محلات بتوانند محصولات مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب‌تری تهیه کنند.

وی بخشی از «یارانه پنهان» میادین میوه و تره بار در سال گذشته را بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اعلام و تاکید کرد: بخشی از یارانه‌ای که سال گذشته از محل خرید از میادین میوه و تره بار به هر یک از خانواده‌های تهرانی تعلق گرفته، سالانه بالغ بر ۴۱۶ هزار و ۶۶۶ تومان است و به عبارتی، هر خانواده تهرانی در سال ۹۸ از ۴۱۶ هزار تومان یارانه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برخوردار شده است.

وی با اشاره به سازوکاری که به موجب آن، غرفه‌های واقع در بازار‌های محلاتی که اقشار آسیب‌پذیر در آن‌ها زندگی می‌کنند، در قالب یک بسته با غرفه‌ای که در بازار‌های مناطق برخوردار و نسبتاً برخوردار قرار دارند به بهره‌بردار واگذار می‌شود، اظهار کرد: واگذاری این غرفه‌ها به صورت تجمیع شده، بهره‌برداران را ملزم می‌کند تا در چارچوب سیاست‌های حمایتی این سازمان از مناطق محروم، عملاً بخشی از درآمد‌های حاصله از مناطق برخوردار را در محلاتی که محل زندگی اقشار آسیب‌پذیر است، هزینه کنند.

راد با بیان اینکه فروشگاه‌های سطح شهر در رقابت با بازار‌های میوه و تره بار، چاره‌ای جز افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود ندارند و هر قدر این فروشگاه‌ها به بازار‌های میوه و تره بار نزدیک‌تر باشند، قیمت‌های خود را بیشتر کاهش می‌دهند، تصریح کرد: بر این اساس، حتی شهروندانی که مشتری بازار‌های میوه و تره بار نیستند و از این مراکز خرید نمی‌کنند نیز به صورت غیر مستقیم از نقش حمایتی این سازمان بهره‌مند هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام آمادگی این سازمان برای توسعه بازار‌های میوه و تره بار در صورت مشارکت بخش خصوصی یا اختصاص زمین مناسب در محلات پرجمعیت از سوی شهرداری‌های مناطق، خاطرنشان کرد: توسعه بازار‌های میوه و تره بار به سود همه شهروندان تهرانی، حتی افرادی است که خرید خود را از این بازار‌ها انجام نمی‌دهند و از این رو، به محض در اختیار قرار دادن زمین با استاندارد‌های مورد نظر، روند ساخت و ساز بازار را به سرعت شروع می‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *