صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تاکسی و وانت‌بار‌ها در اولویت تبدیل رایگان به دوگانه سوز

۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴:۰۲
کد خبر: ۶۲۰۷۰۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش از اولویت تاکسی و وانت‌بارها برای تبدیل رایگان به دوگانه سوز خبر داد.
حمید قاسمی ده چشمه در گفت و گو با میزان با اشاره به افزایش مصرف سی ان جی در کشور اظهار کرد: در بهمن سال گذشته میزان مصرف سی ان جی به عدد بی سابقه ۲۴ میلیون متر مکعب رسید و تمام خودرو‌های مخزن دار از سوخت سی ان جی مصرف کردند که این موضوع نشان از استقبال مردم از این سوخت دارد.

قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های حمل و نقل عمومی اظهار کرد: گاز سوز کردن رایگان خودرو‌ها فرصتی مناسب برای سیستم حمل و نقل عمومی است و مطابق دستور العمل‌های باید ظرف ۱۴ ماه این خدمات به مردم ارائه شود و ممکن است از این دست طرح‌های حمایتی در آینده فرصت اجرا دوباره نداشته باشد.
وی افزود: طرح‌های دوگانه سوز کردن خودرو با افزایش قابلیت خودرو ضمن کاهش هزینه‌های سوخت باعث بالا رفتن ارزش خودرو می‌شود.

به گفته وی؛ تاکسی و وانت‌بار‌ها در اولویت تبدیل رایگان برای دوگانه سوز شدن در اولویت قرار دارند.

قاسمی ده چشمه تصریح کرد: شایعاتی در خصوص عملکرد نامناسب موتور خودرو با سوخت گاز مطرح شده، اما تاکنون گزارشی ارائه نشده است و در جامعه آماری موجود نزدیک به ۴ میلیون دستگاه خودرو از سوخت سی ان جی استفاده می‌کنند و سوخت گیری ممتد و ادامه دار این وسایل نقلیه نشان از رضایت صاحبان خودرو دارد.

قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش عنوان کرد: بر اساس مصوبه هییت دولت و شورای اقتصاد قیمت گاز طی ۵ سال ثابت خواهند ماند، اما ممکن است کارمزد جایگاه داران سی ان جی و بنزین تغییر کند.

وی با بیان اینکه با فعالیت ۶ کارگاه تولید مخزن سی انی جی ۲۴ هزار نفر اشتغازایی ایجاد شده است؛ تصریح کرد: زیرساخت عظیمی برای تولید مخزن گاز وجودد داردو غیر از لوله وارداتی این مخزن تمام تجهیزات از قبیل کیت و مخزن در داخل کشور تولید می‌شود.

قاسمی ده چشمه با بیان اینکه گزارش‌های متعددی در خصوص صدمات ایجاد شده در استفاده از ال پی جی گزارش شده است، بیان کرد: استفاده از سوخت ال پی جی به دلیل تولید کم و مصرف خانوار‌ها و از سوی دیگر امنیت کم آن؛ در سبد سوخت وزارت کشور قرار نگرفته و جایگاه رسمی برای سوخت گیری آن وجود دارد، اما ممکن است در آینده برنامه‌ای برای استفاده از این سوخت تهیه شود.

قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش عنوان کرد: مصرف روزانه خانگی گاز ال پی جی ۶ هزار تن است و در برخی از فصول با افزایش دما ممکن است این کپسول‌ها سر از مخازن خودرو‌ها در بیاورد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *