بازاریابی مهمترین اصل در انجام امور تجاری است
کارشناس اقتصادی گفت: بازاریابی در بازارهای جهانی این فرصت را ایجاد میکند تا از نیازهای کشورهای مختلف از کالاهایی که در کشور تولید میشود با خبر شویم.
فرشید سیم بر در گفتوگو با میزان اظهار کرد: تجارت در سطح جهانی باید توسط کالاهایی صورت گیرد که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت از بهترین سطح ممکن برخوردار باشند چراکه بتوانند مورد قبول متقاضیان در سطح جهان قرار گیرند.
وی افزود: متقاضیان در سطح جهان پراکنده هستند و هر کدام از آنها دارای سلایق، آداب و رسوم و فرهنگهای متفاوتی بوده با این وجود کیفیت کالاها بر اساس کشوری که به آنجا صادر میشود باید متفاوت باشد.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: هر کالایی که مورد صادرات قرار میگیرد، بازار مشخص خود را برای عرضه در جهان دارد، صادرکنندگان ایرانی باید از نیازهای تمام این بازارها خبردار باشند و به اصطلاح اقدام به بازار یابی کنند.
سیم بر ادامه داد: بازاریابی در بازارهای جهانی این فرصت را به کشور میدهد تا از نیازهای جهان به کالاهایی که در کشور امکان و فرصت تولید آن وجود دارد با خبر شویم و با افزایش سطح تولیدات خود، ضمن رسیدن به اهداف اقتصادی، درآمد سالانه کشور را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: تا چند سال گذشته بخش اعظمی از درآمدهای کشور متکی بر صادرات نفت خام بود، اما با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حذف درآمدهای نفتی از بودجه سالانه، شاهد افزایش روز افزون صادرات کالاهای مختلف به کشورهای جهان هستیم.
این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: حذف درآمد نفتی از بودجه سالانه کشور در ابتدا نگرانیهایی را به بار آورد، اما رشد بخش تولید و ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی، این نگرانیها را از بین برد و هم اکنون اقتصاد کشور به اهداف خود نزدیکتر شده است.
سیم بر افزود: بخش تجارت کشور نیاز به نیروهای جوان و تحصیل کرده دارد و دولت میتواند با جذب این افراد در بخش تجارت ضمن رشد و گسترش این بخش، فرصت شغلی در کشور ایجاد کند.
وی مطرح کرد: با این تفاسیر، تمام این مسائل یاد شده و رسیدن به اهداف اقتصادی نیازمند حمایتهای دولت است و در این صورت است که تمام بخشها میتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *