صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عکس و فیلم| قتل یک سیاهپوست و روایتی دیگر از اقدامات تبعیض آمیر پلیس آمریکا

۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۱۹۲۲۱
اقدام تبعیض آمیز پلیس آمریکا در برخورد با پرونده یک سیاه پوست خشم بسیاری از مردم و چهره‌های مطرح را در این کشور برانگیخته است.

- «احمود اربری»، جوان ۲۵ ساله آمریکایی در روز ۲۳ فوریه (۴ اسفند ۹۸)، از سوی ۲ فرد سفید پوست هدف گلوله قرار گرفته و کشته می‌شود.

 

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2581796_505.mp4"]

 

 

ویدئوی مربوط به لحظه کشته شدن این جوان سیاه پوست از سوی یک پدر و فرزند واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

 

 

این حادثه در منطقه «برنزویک» ایالت جورجیا روی داده و در جریان آن «تراویس مک مایکل»، ۳۴ ساله به همراه پدرش «گریگوری مک مایکل» ۶۴ ساله در حالی که «اربری»، در حال دویدن به سمت آنهاست با او درگیر می‌شوند و او را به ضرب گلوله به قتل می‌رسانند.

 

 

«مک مایکل»، به پلیس گفته که در لحظه شلیک گلوله بر این عقیده بوده که «اربری» قصد سرقت خودروی آنها را دارد و به همین دلیل به سمت وی شلیک کرده است.

طی حدود ۲ ماه گذشته، پلیس جورجیا اقدامی برای دستگیری عاملان این قتل انجام نداده و هیئت منصفه و مقام‎های قضایی این ایالت نیز می‌گویند که این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت قانونی بودن، عاملان این قتل بازداشت شوند.

 

این نحوه برخورد پلیس آمریکا با پرونده قتل یک سیاه پوست خشم بسیاری را در پی داشته است و روز جمعه علاوه بر مردم ایالت جورجیا، تعدادی از چهره‌های مطرح این ایالت نیز با حضور در یک تظاهرات خواستار بازداشت عاملان قتل این جوان سیاه پوست شدند.

 

 

این جدیدترین اقدام تبعیض آمیز پلیس آمریکا در مواجهه با سیاه پوستان در این کشور است و در حالی که این اقلیت نژادی تنها درصد کمی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما آمار بالایی از کشتار توسط پلیس مربوط به این گروه است.

علاوه بر این، پرونده‌های بسیاری از قتل سیاه پوستان در آمریکا وجود دارد که همچنان باز هستند و اقدامی از سوی پلیس و نظام قضایی آمریکا برای حل آنها صورت نگرفته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *