صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خانه‌های سالمندان در آمریکا؛ تراژدی بزرگ کرونایی

۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰:۲۰
کد خبر: ۶۱۸۵۷۵
خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی در آمریکا به تراژدی هولناک انسانی مبدل شده و حدود یک سوم تلفات ناشی از این بیماری را به خود اختصاص داده اند.
- خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی در آمریکا در پی شیوع بیماری «کرونا» به کانون این بیماری مبدل شدند.
 
خبرهای هولناک تلفات کرونا در این مراکز، پنهانکاری در ارائه آمار و فقدان تجهیزات حفاظتی برای کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی از بروز تراژدی هولناک حکایت دارند.

براساس جدیدترین آمارها، تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۳۷ هزار مورد ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شده است؛ ضمن اینکه بیش از ۷۲ هزار نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
 
جدا از این که آمریکا، بحرانی‌ترین کشور جهان در پی اپیدمی کروناست، آمار نزدیک به ۲۱ هزار نفری تلفات سالمندان نشان می‌دهد که دولت آمریکا تا چه حد در برابر این اپیدمی ضعیف عمل کرده است.

به گزارش پایگاه‎های «گاردین و اکسیوس»، با وجود ارائه آمار حدود ۲۱ هزار مورد مرگ و میر در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی آمریکا، این آمار به دلیل عدم الزام قانونی مراکز مذکور به ارائه آمار‌ها و عدم احتساب سالمندانی که به بیمارستان منتقل شده و در آنجا جان باختند، به احتمال زیاد نادرست است.

به عنوان مثال، «نیویورک»، کانون شیوع کرونا در آمریکا اعلام کرده ۱۷۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان این شهر منتشر نشده بود.
 
براساس گزارش‎ها، دستکم ۴ هزار و ۸۱۳ سالمند در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی نیویورک جان خود را از دست داده‎اند.

از سوی دیگر کارکنان مراکز فوق می‌گویند به شدت نگران سلامتی خود و اعضای خانوادشان هستند چرا که این افراد دسترسی به تجهیزات حفاظتی ندارند.
کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی، ضمن انتقاد از فرهنگ سکوت، عملکرد ناخوشایند مدیریت و فقدان وسایل و تجهیزات حفاظتی، می‌گویند حفاظت از خود در برابر بیماران تا حد زیادی برایشان ناممکن شده است.

آنها علاوه بر خستگی ناشی از کار زیاد به دلیل کمبود نیرو در این بخش، می‌گویند اعتراض به این کمبود‌ها می‌تواند سبب از دست رفتن شغلشان نیز شود.

عمده کارکنان مراکز مذکور زنان مهاجری هستند که به زعم یکی از خود آنها در آمریکا به آنها به عنوان یک انسان نگاه نمی‌شود.

خانواده‌های سالمندان متوفی نیز از عدم اطلاع رسانی در مورد بیماری یا مرگ اعضای سالمند خانواده خود در این مراکز مراقبتی گلایه‌مند هستند.
 
به تازگی دولت آمریکا به این مراکز دستور داده طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت مرگ سالمند را به اطلاع اعضای خانواده برساند؛ البته این دستورالعمل محدود به مراکز مراقبتی و خانه‌های سالمندان دولتی است.

به نظر می‌رسد اجرای دستور العمل مذکور یا دستورالعمل‌های مشابه به علت درگیری شدید دولت آمریکا با شیوع کرونا و کاهش بازرسی از مراکز، اجرایی نشود؛ ضمن اینکه خانه‌های سالمندان از هم اکنون به دنبال مصونیت قضایی در برابر شکایات احتمالی مبنی بر عدم مراقبت کافی هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *