صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در زندان‌های آمریکا؛ از کمبود مواد ضدعفونی کننده تا ابراز نگرانی سازمان ملل

۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۵۲۰
شیوع ویروس کرونا در زندان‌های آمریکا و کمبود تجهیزات بهداشتی و محافظتی به بحرانی در این کشور تبدیل شده و ابراز نگرانی سازمان ملل را نیز در پی داشته است.

- شیوع ویروس کرونا زندان‌های ایالتی و فدرال را در سراسر آمریکا به شدت درگیر کرده به طوری که موجب نگرانی زندانیان، خانواده‌های آنها و گروه‌های حامی حقوق زندانیان را در پی دارد.

در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، مقام‎های زندان‌های آمریکا اقدامات قابل توجهی را برای محافظت از زندانیان انجام نداده و اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده را به میزان کافی در اختیار زندانیان قرار نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری «سی ان ان»، همچنان مواد ضد عفونی کننده در بسیاری از زندان‌های آمریکا مانند کالایی قاچاق به شمار می‌رود و همه زندانیان توانایی دسترسی به آن را ندارند.

یکی از زندانیان زندان «نبراسکا»، با اشاره به عدم اتخاذ تدابیر کافی از سوی مقام‎های این زندان برای محافظت از زندانیان در برابر ویروس کرونا، می‌گوید «آنها توانایی محافظت از ما را دارند، اما این کار را انجام نمی‌دهند. ترس از مرگ به دلیل کرونا در زندان‌های پر جمعیت وجود دارد.»

وی می‌گوید «زندانیان این زندان در حال از دست دادن جان خود هستند.»

در همین حال برخی گروه‌های حامی حقوق زندانیان در آمریکا خواستار اتخاذ تدابیر بیشتر از سوی مقام‎های این کشور برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا در زندان‌ها شده‎اند.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل نیز در بیانیه‎ا‎ی نسبت به شیوع گسترده کرونا در زندان‌های آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

«رابرت کولویل»، می‌گوید «در حال حاضر هزاران نفر در زندان‌های آمریکا به ویروس کرونا مبتلا هستند و این موضوع منشا نگرانی است.»

این مقام سازمان ملل، جمعیت بالای زندان‌های آمریکا را در شرایط کنونی «نگران کننده» و «خطرناک» توصیف کرده است.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۳۷ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۷۲ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‎اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *