صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رکورد مرگ و میر کرونایی در مراکز سالمندان آمریکا؛ سیل دعاوی قضایی به دلیل مراقبت ناکافی

۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵:۵۱
کد خبر: ۶۱۸۰۰۸
خانه‌های سالمندان در آمریکا پس از ثبت بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ و میر در تلاش هستند تا با لابیگری مصونیت قضایی به دست بیاورند.
خانه‌های سالمندان آمریکا در پی مواجهه با آمار ۲۰ هزار نفری مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری «کرونا» به دنبال حفاظت‌های قانونی در برابر دادخواست‌های احتمالی هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آمار ۲۰ هزار نفری تلفات در خانه‌های سالمندان آمریکا، اکنون این مراکز را به جست وجوی حفاظت‌های قانونی در برابر دادخواست‌های احتمالی مربوط به مراقبت ناکافی از سالمندان واداشته است.

خانه‌های سالمندان در آمریکا تلاش دارند با لابیگری‌های گسترده از سیل احتمالی دعاوی قضایی در مورد مراقبت ناکافی از سالمندان برای خود حفاظت قانونی ایجاد کنند.

تاکنون ۱۵ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا حفاظت‌های قانونی از خانه‌های سالمندان را تصویب کرده‎اند.
نکته قابل توجه استدلال ساده این مراکز مراقبتی در دفاع از آمار فاجعه بار تلفات سالمندان است؛ «این یک بحران بی سابقه بوده و خانه‌های سالمندان در برابر حوادث خارج از کنترل خود مسئول نیستند؛ ضمن اینکه ما با کمبود تجهیزات حفاظتی و آزمایش کرونا نیز مواجه بوده‎ایم.»

دیده بان‌های حقوق بشر و وکلای مدافع اقدام ۱۵ ایالت آمریکا در حفاظت از خانه‌های سالمندان و مصونیت آن‌ها را اقدامی اشتباه خوانده و بر مسئولیت قانونی آنان در مورد مرگ سالمندان و پاسخگویی درباره اقداماتشان تاکید دارند؛ از این منظر کمبود امکانات و منابع مالی استدلال محکمی برای این مراکز که سهام آنها توسط شرکت‎های خصوصی خرید و فروش می‌شود، نیست.

وکلای مدافع، غربالگری بیماران در این مراکز، عدم حضور کارکنان یا غیبت آنان در دوره بحران، نادیده گرفتن نتایج آزمایش‌ها و عدم اطلاع رسانی به خانواده‌های سالمندان را از موضوعاتی می‌دانند که خانه‌های سالمندان باید به آن‌ها پاسخ بدهند.

انتقاد‌ها به عملکرد خانه‌های سالمندان در میانه بحران کرونا سبب شد تا لابیگری آن‌ها و تزریق پول توسط آنان به دولت به ویژه در سه سال گذشته به موضوع اصلی بحث مبدل شود؛ لابیست‌های مربوطه در شش سال گذشته ۲۳ میلیون دلار خرج کرده‎اند.

در ۱۵ هزار خانه سالمندان فعال در آمریکا تاکنون ۲۰ هزار و ۵۸ سالمند در آمریکا جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون و ۱۸۸ هزار مورد ابتلا به کرونا و بیش از ۶۸ هزار مرگ و میر ناشی از این بیماری بحران زده‌ترین کشور جهان است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *