صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دولت جانسون زیر تیغ انتقادات؛ کرونا وضعیت مراکز سالمندان انگلیس را بحرانی کرد

۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۷۹۹۹
مقام‌های اجرایی انگلیس به دلیل کاهش آزمایش روزانه تشخیص کرونا و بحرانی شدن وضعیت مراکز نگهداری از سالمندان با انتقاد‌های زیادی روبرو شدند.
- انگلیس اکنون سومین کشور اروپایی است که با ویروس کرونا به شدت درگیر است و شمار قربانیان در آن از ۲۸ هزار نفر فراتر رفته و بیش از ۱۸۶ هزار نفر از شهروندانش به کرونا مبتلا شدند.

دولت بوریس جانسون، با انتقاد‌ات بسیاری در مدیریت بحران کرونا رو به رو بوده و شیوع کرونا و آمار بالای قربانیان در مراکز نگهداری سالمندان و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها، به چالشی جدی تبدیل شده است.
 
به گزارش گاردین، اعضای کابینه جانسون، اکنون به دلیل کاهش آزمایش‌های تشخیص کرونا با انتقاد‌های بسیار  رو به رو و تحت فشار قرار گرفتند.

در همین حال کارکنان مراکز سالمندان در انگلیس می‎گویند برای انجام آزمایش تشخیص کرونا با مشکل رو به رو شدند.

این در حالی است که وزیر بهداشت انگلیس، اخیرا ادعا کرد روزانه ۱۰۰ هزار آزمایش تشخیص کرونا در این کشور انجام خواهد شد.

گاردین، می‎نویسد «به نظر می‌رسد یک سوم از آزمایش‌های کرونا انجام نشدند.»

پیش از این، وزیر حمل و نقل انگلیس، گفته بود که دولت این کشور با انجام آزمایش تشخیص کرونا در مقیاس بزرگ می‌تواند جان بیشتری از بیماران را نجات دهد.

وی می‎گوید «اگر دولت روزانه ۱۰۰ هزار آزمایش تشخیص کرونا را قبل از بحرانی شدن اوضاع انجام می‎داد، قطعا اکنون شرایط در انگلیس بسیار متفاوت بود.»
همچنین پایگاه گاردین، می‎گوید «از ۳۱ هزار آزمایش تشخیص کرونا در نظر گرفته شده برای خانه سالمندان، تنها ۷ درصد از آن برای سالمندان و کارمندان تاکنون انجام شده است.»

مقام‌های خدمات اجتماعی اعلام کردند که در هفته گذشته هزاران کیت تشخیص کرونا در مراکز نگهداری از سالمندان به دلیل عدم مدیریت بدون استفاده ماندند.

یکی از مدیران اجرایی این مراکز، می‌گوید «یکی از نواقصی که در طرح دولت برای انجام آزمایش تشخیص وجود دارد آن است که کارمندان خانه سالمندان برای انجام این آزمایش ثبت نام نشدند.»

دولت انگلیس اواخر ماه گذشته انجام آزمایش تشخیص کرونا را برای تمامی سالمندان اعلام کرد با این وجود، نتایج نظرسنجی «کالج رویال» نشان می‌دهد که در هفته گذشته بیش از ۷۶ درصد از آزمایش‌ها انجام نشده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *