صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اجرای بسته‌های سیاستی وزارت صمت برای تقویت زنجیره‌های صنایع منتخب

۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳:۵۲
کد خبر: ۶۱۷۷۹۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای بسته‌های سیاستی در خصوص تکمیل و تقویت زنجیره ارزش صنایع منتخب و افزایش رقابت پذیری آن‌ها خبر داد.

ـ طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی ارتقای بهره‌وری از طریق بازسازی و نوسازی صنایع بزرگ و صنوف تولیدی را از جمله برنامه‌های مهم وزارت صمت در سال جهش تولید عنوان کرد و از بازسازی و نوسازی حداقل ۵۰ واحد صنعتی بزرگ و بازسازی و نوسازی حداقل ۱۵۰۰ واحد صنفی تولیدی در سطح کشور در سال ۹۹ خبر داد.

وی تصریح کرد: این برنامه همسو با برنامه راه‌اندازی مجدد ۲۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل و فعال سازی ظرفیت خالی واحد‌های صنعتی با اولویت تامین بازار ۸۰ میلیونی داخل کشور در سال ۹۹ پیگیری می‌شود.

برنامه ریزی برای تحریک تقاضای خرید کالا‌های مصرفی بادوام ساخت داخل

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: یکی از شاخص‌های بسیار مهم و تاثیر گذار در جهش تولید، توجه به بازار ۸۰ میلیونی داخل و تحریک تقاضای خرید کالا‌های مصرفی با دوام ساخت داخل است.

رحمانی گفت: در گام نخست این پروژه، افزایش تولید و تقاضای محصولات لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، تلویزیون و کولر آبی و همچنین فرش دستباف در سطح بازار داخل در دستور کار است.

وی افزود: برای تقویت زنجیره‌های صنایع منتخب و افزایش رقابت پذیری آن‌ها این وزارتخانه اجرای بسته‌های سیاستی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش صنایع منتخب شامل صنایع نساجی، پوشاک و چرم، صنایع خودرو، صنایع لوازم خانگی، لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی، صنایع پایین دست پتروشیمی و محصولات از کاغذ را در دستور کار قرار داده است.

توجه به توسعه بازار و وتقویت برند‌های ایرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توسعه بازار ۸۰ میلیونی داخل و همچنین توجه به ظرفیت‌های صادراتی کالا‌های ایرانی به خصوص به کشور‌های همسایه نیازمند ارتقاء جایگاه برند‌های ایرانی و کیفیت تولیدات داخلی است.

رحمانی گفت: این مهم در صنایعی همچون لوازم خانگی و فرش دستباف از اهمیت فراوانی برخوردار است و با وجود همه محدودیت ها، می‌توانیم با مهیا شدن عرصه برای بروز و ظهور توان تولید داخل در حوزه صنایع لوازم خانگی، به سمت احیا و تثبیت جایگاه برند‌های ایرانی حرکت کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *