صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در آفریقا؛ جنجال پیشنهاد کشور‌های اروپایی برای آزمایش واکسن کرونا

۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹:۴۷
کد خبر: ۶۱۷۳۲۰
کشور‌های آفریقایی که با بحران شدید مالی و امنیتی مواجه هستند، در مقابله با بیماری کرونا با چالش جدی تری مواجه شده‎اند.
بیماری «کرونا» که تاکنون بیش از ۳۹ هزار و نفر را در قاره آفریقا مبتلا کرده و مرگ هزار و ۶۴۲ نفر را رقم زده، سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم و کادر درمان کشور‌های مختلف این قاره شده است.
 
«آفریقای جنوبی» با ثبت ۵ هزار ۹۵۱ مورد ابتلا، «مصر» با ثبت ۵ هزار ۵۳۷ مورد ابتلا، «مراکش» با ثبت ۴ هزار ۵۲۹ مورد ابتلا و «الجزایر» با ثبت ۴ هزار و ۶ مورد ابتلا بحران زده‌ترین کشور‌های افریقایی هستند.

مهم‌ترین اخبار از شیوع کرونا در آفریقا عبارتند از:

- بیکاری رو به افزایش در آفریقا: داده‌ها و شواهد از آفریقا نشان می‌دهد که مصایب اقتصادی ناشی از شیوع بیماری «کرونا» در قاره آفریقا به مراتب دشوارتر و پیچیده‌تر از سایر کشور‌های جهان خواهد بود.
 
قرنطینه و تعطیلی ناشی از بیماری کرونا در این قاره سبب شده تا نرخ بیکاری به سرعت افزایش یابد.
 
«آفریقای جنوبی» که پیشرفته‌ترین اقتصاد را در میان کشور‌های آفریقایی دارد، از رشد غیرقابل مهار بیکاری به دلیل شیوع کرونا خبر داد.
 
«ژوهانسبورگ» که تاکنون ۵ هزار و ۹۵۱ مورد ابتلا و ۱۱۶ مورد مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرده روز گذشته اقدام به لغو تدریجی محدودیت‌های ناشی از کرونا کرد.
 
پیشتر انتشار تصاویری از صف چند کیلومتری دریافت غذا در آفریقای جنوبی در پی افزایش نرخ گرسنگی ناشی از محدودیت‌های کرونایی در این کشور خبر ساز شده بود.
- مشکلات عدیده کادر درمان و پزشکی در آفریقا در مقابله با کرونا: کشور‌های آفریقایی که همواره با معضلات عمده مالی مواجه بوده و سیستم درمانی ضعیفی داشتند، در مقابله با شیوع بیماری کرونا با چالش‌های جدی مواجه شده‎اند که کمبود‌های بهداشتی و درمانی مهم‌ترین آن هاست.
 
کادر درمان و پزشکی در بیشتر کشور‌های آفریقایی در شرایطی کار می‌کنند که از تجهیزات محافظتی محروم بوده و فشار کاری بیش از حدی را در میانه کمبود‌ها و عدم آموزش کافی برای اقدام در راستای مبارزه با این بیماری تحمل می‌کنند.
 
قطع برق، عدم پرداخت حقوق، فقدان غربالگری یا اولویت آزمایش کرونا برای کارکنان بخش درمان و بهداشت، ... از مهم‌ترین مشکلات کادر درمان در کشور‌های آفریقایی است.

- عدم اطلاع رسانی به مردم: نبود امکانات سبب شده تا مردم کشور‌های آفریقایی دسترسی به اطلاعات در مورد بیماری کرونا، راه‌های پیشگیری و مقابله با آن را نداشته باشند.

- پیشنهاد آزمایش واکسن کرونا در آفریقا و واکنش‌ها به آن: پیشنهاد کشور‌های اروپایی در مورد آزمایش واکسن کرونا در آفریقا با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد.
 
پزشکان اروپایی ادعا می‌کنند از آنجا که آفریقا توانایی مقابله با کرونا را ندارد، بهترین مکان برای آزمایش واکسن کروناست.
 
این ادعا که پیشتر در اوایل ماه آوریل نیز مطرح شده بود، واکنش گسترده مقام‌های آفریقایی را در پی داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *