بررسی ملاحظات و الزامات کرونایی آموزش و پرورش برای سال آینده
مرکز پژوهشهای مجلس طی گزارشی به بررسی ملاحظات و الزامات کرونایی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده پرداخت.
مرکز پژوهشهای مجلس در در گزارشهایی قبلی خود به بایستههای سال تحصیلی فعلی (۱۳۹۸-۱۳۹۹) پرداخته است و پیشنهادهایی برای ادامه سال تحصیلی ارائه کرده است که کلیات آنها عبارت است از: آموزشهای تلویزیونی مکمل فرایند یادگیری است و از همین رو بعد از بازگشایی مدارس، به مدت حداقل دو هفته آموزش حضوری جبرانی و رفع اشکال برگزار شود، از ظرفیت روزهای پنجشنبه، افزایش ساعت تدریس روزانه و شیفت مخالف مدارس تک نوبته استفاده شود. آزمون سراسری حداقل به مدت دو هفته بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم برگزار شود، مدارس به تناسب کنترل ویروس کرونا در استانهای مختلف با حذف سلامت دانشآموزان و کاهش تراکم کلاسی برگزار شود، امتحانات و ارزشیابیهای پایانی بر ۷۰ درصد محتوای آموزشدیده حضوری قبل از شیوع ویروس کرونا، تمرکز یابد.
مرکز پژوهشهای مجلس در گزارش جدید خود به ملاحظات و الزامات سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مدارس پرداخته است و در آن به مواردی همچون بازگشایی مدارس و آموزشهای حضوری، آموزشهای الکترونیک و مجازی آموزش و پرورش و آموزشهای تلویزیونی پرداخته است؛ ضمن اینکه در این موارد به نکاتی همچون اصلاح قانون، کاهش تراکم کلاسی، ارزیابی کیفیت یادگیری سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، ثبتنام در مدارس دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید، رعایت ملاحظات بهداشتی در مدارس، اجرای قوانین، تدوین ضوابط حکمرانی آموزشهای مجازی، الزامات مدیریتی و اجرایی آموزشهای مجازی، ادامه روند آموزش تلویزیونی و گسترش و کیفیتبخشی به آموزشهای تلویزیونی، اشاره کرده است.
متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *