بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید
وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای بهینه سازی در شبکه ریلی کشور از سیستمهای مکانیره گسترده تری در پایانههای تخلیه و بارگیری استفاده خواهیم کرد.
- محمد اسلامی در نشست خبری اولین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید درخصوص دستاوردهای راه آهن کشور اظهار کرد: سال ۹۹ برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران سالی بهینه تر، سریعتر و ایمنتر خواهد بود.
وی افزود: حمل و نقل ریلی بهینهتر به معنی به کارگیری سیستمهای مکانیزه گسترده تری در پایانههای تخلیه و بارگیری کالا است که در این صورت خواب واگنها و قطارها کاهش پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برخی بازسازیها و نوسازیها در سیستم حمل و نقل ریلی کشور با هدف افزایش ظریف ایمنی و کاهش مصرف انرژی در کشور در حال انجام است.
اسلامی ادامه داد: همچنین در بحث بهینه سازی در تلاشیم تا بتوانیم اتصالات بین مناطق را توسط شبکه ریلی به حداکثر برسانیم تا در این صورت، قطار بتواند در مبدا و مقصد بر روی ریل حرکت کند.
وی افزود: حمل و نقل ریلی بهینهتر به معنی به کارگیری سیستمهای مکانیزه گسترده تری در پایانههای تخلیه و بارگیری کالا است که در این صورت خواب واگنها و قطارها کاهش پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برخی بازسازیها و نوسازیها در سیستم حمل و نقل ریلی کشور با هدف افزایش ظریف ایمنی و کاهش مصرف انرژی در کشور در حال انجام است.
اسلامی ادامه داد: همچنین در بحث بهینه سازی در تلاشیم تا بتوانیم اتصالات بین مناطق را توسط شبکه ریلی به حداکثر برسانیم تا در این صورت، قطار بتواند در مبدا و مقصد بر روی ریل حرکت کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهینه سازی انجامشده در خط آهن میانه-بستانآباد عنوان کرد: در سال جاری ادامه این مسیر تا تبریز نیز بهرهبرداری میشود، مدت سیر قطار در این مسیر به میزان ۵/۵ ساعت کاهش مییابد؛ همچنین راندمان حرکت قطارها بیشتر خواهد شد و بهمعنای واقعی کلمه، شاهد اقتصادیتر شدن سیر ناوگان ریلی و مسافری خواهیم بود.
اسلامی رشد ۲۵ درصدی سهم ریل در جابهجایی بار در دوره ۳۵ روزه را در دوره ۳۵ روزه یک گام مثبت برای تحقق اهداف تعریف شده در این حوزه خواند و بیان کرد: امسال میتوانیم سهم بیشتری را در ترانزیت بار داشته باشیم و سهم ریل را در حمل بار افزایش دهیم. ما امیدواریم در سال جاری و تا قبل از پایان دولت، ۱۲۰۰ کیلومتر راهآهن به شبکه ریلی کشور اضافه کنیم. شرکت راهآهن متعهد است حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی را بهرهبرداری برساند.
وی تکمیل پروژههای خط دوم را از دیگر دستورکارها در حوزه ریلی برشمرد و خاطرنشان کرد: خطوط ریلی بافق به اصفهان و کرج به قزوین از جمله خطوط مهمی هستند که دو خطه شدن آنها به زودی عملیاتی میشود.
به گفته وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی وارد شبکه شد و دستیابی به دو هزار ناوگان جدید ریلی از اهداف سال جاری است تا بدین ترتیب شاهد راه آهنی با حداکثر توسعهیافتگی و کارآمدی در کشور باشیم.
وی تکمیل پروژههای خط دوم را از دیگر دستورکارها در حوزه ریلی برشمرد و خاطرنشان کرد: خطوط ریلی بافق به اصفهان و کرج به قزوین از جمله خطوط مهمی هستند که دو خطه شدن آنها به زودی عملیاتی میشود.
به گفته وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی وارد شبکه شد و دستیابی به دو هزار ناوگان جدید ریلی از اهداف سال جاری است تا بدین ترتیب شاهد راه آهنی با حداکثر توسعهیافتگی و کارآمدی در کشور باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *