صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

داروی آسم بر درمان کرونا تاثیر دارد؟

۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۱۶۶۷۷
محققان آزمایش‌های بالینی استفاده از داروی آسم را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا آغاز کردند.
- ویروس کووید ۱۹ که چند ماه است زندگی بشر را از روال عادی خود خارج کرده، اکنون به یک اپیدمی در جهان تبدیل شده که روزانه هزاران قربانی می‌گیرد.

محققان و دانشمندان از همان نخستین هفته‌های شیوع این ویروس در تلاش بودند تا با انجام آزمایش‌های متعدد بر روی دارو‌ها راهی برای مقابله و شکست این ویروس پیدا کنند.

از این رو یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان نیوهان دانشگاه ییل، آزمایش بالینی بر روی اثربخشی داروی «آسم» در درمان مبتلایان به ویروس کرونا را آغاز کرده است.

این دارو با نام ibudilast که برای درمان بیماران مبتلا به آسم در ژاپن و کره جنوبی اثبات شده است، در آزمایش‌هایی که بر روی موش‌ها انجام گرفته، باعث شد تا سلامت ریه این حیوانات بهبود یافته و نتایج آزمایش امیدوار کننده بوده است.

تیم تحقیقاتی، امیدوار است که داروی آسم باعث کاهش التهاب شده و و وضعیت ریه را در بیمارانی که به ویروس کرونا مبتلا شده و به شدت  آسیب دیدند، بهبود دهد.

این آزمایش بالینی پس از آنکه شمار مبتلایان در آمریکا از یک میلون نفر عبور کرد و تعداد تلفات به بیش از ۵۶ هزار نفر رسید، آغاز شد.

استاد دانشکده پزشکی ییل به پایگاه دیلی میل، گفته است که مدل‌های حیوانات نشان می‎دهد وقتی از این دارو برای صدمات حاد ریه استفاده می‌شود، داروی آسم آنچه در بیماران مشاهده می‌شود، را تقلید می‌کند.
وی می‌گوید، محققان تمامی واسطه‌ها در دارو را نمی‌شناسند، اما بر این باورند که اگر از این دارو برای بیمارانی کرونایی که در شرایط وخیمی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند، مصرف شود، کاهش التهاب ریه را به همراه داشته و دیگر نیازی به دستگاه تنفس اکسیژن نبوده و یا حتی می‌شود بیماران را زودتر از این دستگاه جدا کرد.

افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و در شریط وخیمی به سرمی‎برند، سندروم «دیسترس حاد تنفسی» (ARDS)، در آنها به دلیل این ویروس تشکیل می‌شود.

در واقع این سندروم باعث می‌شود تا بیماران کرونایی، تنگی نفس را تجربه کنند و رنگ پوست بدن آنها به رنگ قرمز تغییر کند، همین امر باعث می‌شود تا بیماران به دستگاه اکسیژن نیاز پیدا کنند.
 
به گفته پزشکان، زمانی که فرد بیمار به دلیل نقص تنفسی زیر دستگاه اکسیژن قرار می‎گیرد، درمان خاصی برای کم کردن آسیب‌های وارد شده به ریه و یا به حداقل رساندن سندروم «دیسترس» حاد تنفسی وجود ندارد.
 
داروی آسم، نوعی دارو است که به عنوان مهار کننده شناخته می‌شود و می‌تواند پاسخ ایمنی بدن را تنظیم کرده و به التهاب به وجود آمده کمک کند.
 

انتهای پام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *