صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در انگلیس؛ رشد ۷۰ درصدی تلفات در مراکز سالمندان و مرگ ۹۸ تن از کادر پزشکی

۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰:۴۰
کد خبر: ۶۱۶۴۴۸
شیوع کرونا در انگلیس مراکز نگهداری از سالمندان را به شدت تحت الشعاع قرار داده و گفته می‌شود این مراکز در حال تبدیل شدن به خط مقدم بحران است.
- انگلیس از لحاظ شدت درگیری با ویروس کرونا در جایگاه پنجم در میان همسایگان اروپایی خود قرار گرفته است.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهند تاکنون بیش از ۲۱ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۵۷ هزار نفر از شهروندان انگلیسی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

در انگلیس مراکز نگهداری از سالمندان به شدت تحت الشعاع این بحران قرار گرفته اند.

پایگاه «گاردین»، در گزارشی می‎گوید که خط مقدم ویروس کرونا در انگلیس از بیمارستان‌ها به مراکز نگهداری از سالمندان تغییر کرده است.

آمار‌ها نشان می‎دهد که شمار تلفات در برخی از بزرگ‌ترین مراکز نگهداری از سالمندان در انگلیس طی ۲ هفته گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که پیش بینی می‌شود ارقام در روز سه شنبه افزایش قابل توجهی از خود نشان بدهند.

بر اساس آمار‌ها، در هفته منتهی به ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) از ۶۸۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر انگلیس ۶۵۱ مورد مراکز نگهداری از سالمندان گزارش شده است.

شمار بالای تلفات و ابتلا به کرونا در خانه سالمندان، مدیران مراکز را مجبور کرده تا از کادر پزشکی برای رفع این بحران درخواست کمک کنند.

این در حالی است که مقام‌های اجرایی بر این باورند که اوج تلفات در مراکز نگهداری از سالمندان هنوز فرانرسیده است.

آمار‌ها و بحران به وجود آمده در بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری انگلیس بر خلاف آنچه «بوریس جانسون»، در نخستین روز کاری خود پس از ترخیص از بخش مراقبت‌های ویژه که گفت در حال شکست دادن این بحران است، کاملاً در تضاد است.
نخست وزیر انگلیس که با انتقاد‌های بسیاری در مدیریت بجران کرونا رو به رو بوده و طبق نظرسنجی گاردین، اعتماد مردم انگلیس به تصمیم‎های وی در این دوران کاهش یافته، اکنون ادعا می‌کند که شمار افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و شمار مبتلایان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه پایین آمده و انگلیس در حال عبور از اوج کرونا در کشور است.
 
جانسون، همچنین در نخستین روز کاری خود پس از هفته‌ها غیبت، گفت که «اگر ویروس کرونا یک دشمن واقعی باشد، تجربه نشان داده ما شروع کردیم تا پشت این دشمن را به خاک بمالیم.»

شمار بالای قربانیان و اشباع ظرفیت بیمارستان‌ها از یک سو و کمبود تجهیزات پزشکی از سوی دیگر شرایط را بیش از پیش برای کادر پزشکی انگلیس بحرانی کرده است.

پایگاه دیلی میل، نیز می‎گوید نتایج نظرسنجی «کالج پزشکان» نشان می‌دهد که یک چهارم از پزشکان انگلسی مجبورند تجهیزات محافظتی خود را بیش از یک بار استفاده کنند.

این نظرسنجی در واقع وضعیت وحشتناک پزشکان در بیمارستان‌ها را به تصویر می‌کشد که انتقاد دیگری به دولت جانسون است.

نتایج تحقیق دیگری نشان می‌دهد که مقام‌های اجرایی در انگلیس نتوانسته اند تجهیزات محافظتی برای کادر پزشکی تهیه کنند؛ زمانی که آنها در سال ۲۰۰۹ یک انبار تجهیزات پزشکی برای مواقع اضطراری برپا کردند.

علاوه بر آن، مقام‎های اجرایی انگلیس با این اتهام رو به رو هستند که دولت این کشور هشدار‌های ماه ژوئن گذشته مبنی بر نیاز به خرید بیشتر تجهیزات محافظتی را نادیده گرفته است.

در همین حال وزیر بهداشت انگلیس، اعلام کرده که ۹۸ تن از پرسنل بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *