صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بیانیه ستاد حقوق بشر به مناسبت ماه رمضان؛

۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۶۳۳۵
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اعلام کرد: با حذف دین از حاکمیت نه تنها حقوقی برای بشر باقی نمی‌ماند، بلکه جان انسان‌ها هم هیچ ارزشی ندارد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (آیهی ۱۸۳ سورهی بقره)

(ای افرادی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما نوشته شده، همانگونه که بر کسانی که قبل از شما بودند، نوشته شد تا پرهیزکار شوید)

در کوران غلبه‌ی همه‌ی جلوه‌های اغواگرایانه‌ی خداگریزی و خدافراموشی در دنیای امروز، ماه رمضان میانبر نزدیکی با خدا است که انسان را به زیور تقوا می‌آراید و از این طریق بیش از پیش او را به دریافت خلعت کرامت ویژه‌ی الهی نزدیک می‌کند که «ان اکرمکم عندالله اتقیکم».

آخرین ماه مبارک رمضان در قرن ۱۴ هجری شمسی در حالی فرا رسید که جهان و جهانیان بیش از هر زمان دیگری به فقر و تنگدستی خود در برابر قدرت الهی اذعان نموده و به این باور نزدیکتر شده‌اند که دوری از خدا و دین خدا، نه تنها نمی‌تواند امنیت و ایمنی و آرامش و آسایش را برای انسان به ارمغان بیاورد، بلکه تشویش، دغدغه، نگرانی، یأس و تباهی را بر همه‌ی عرصه‌ی زندگی فردی و اجتماعی انسان تحمیل می‌کند.

زیور تقوا که هدف غایی روزه و رمضان است، فقط منحصر به شهروندان عادی نیست، بلکه در حکومت دینی، جریان‌یافتن تقوا در همه‌ی ارکان و سطوح مسئولیت و مسئولان یک ضرورت تردیدناپذیر است. از آنجا که تقوا مهمترین رکنِ حکمرانیِ دینی به منظور تأمین حقوق مردم و تضمین حقوق ملت است، برای کسی که در سلسله مراتب حکومت اسلامی جای می‌گیرد، تقوا هم شرط احراز مسئولیت و هم شرط استمرار آن است. بدیهی است تراز تقوای مسئولان (تقوای سیاسی) و معیار تقوای دستگاه‌ها (تقوای حاکمیتی)، فراتر و دقیق‌تر از تراز و معیار تقوای شهروندان است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *