جهش دادگستری لرستان در کاهش اطاله دادرسی و تعیین تکلیف پروندههای معوق
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سبزواری معاون فرهنگی دادگستری لرستان با اشاره به ابلاغ کمیته تکریم ارباب رجوع از سوی ریاست کل دادگستری استان و تاکیدات وی مبنی بر اجرایی نمودن این کمیته در سطح استان، گفت: همه ما باید به صورت عملیاتی این بخشنامه را در کل استانها نهادینه کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع، افزود: تنبیه و تشویق، تهیه پرسشنامه، پایش، نشستهای اخلاقی، فضاسازی و توجه دقیق و پاسخگویی سریع و صحیح را به صاحبان رجوع از جمله ابزار در اجرای این برنامه مهم است.
در ادامه حجت الاسلام مرتضوی قائم مقام حفاظت اطلاعات دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه در متون اسلامی خدمت به خلق تصریح شده است بیان داشت: بایستی مسئولین امر از جمله قضات و کارکنان دادگستری در این خصوص اهتمام ویژهای داشته باشند.
حجت الاسلام مرتضوی در پایان افزود: تکریم ارباب رجوع بایستی از ورودی درب دادگستری آغاز و تا زمانیکه ارباب رجوع از دادگستری خارج میشود مدنظر قرار گیرد، ایشان سپس پیشنهاد تشکیل این کمیته را با حضور مقامات عالی در شهرستانها بیان نمودند.
در ادامه جلسه آقای پروانه رییس اداره ارزشیابی قضات استان لرستان نیز با اشاره به مثبت ارزیابی نمودن این کمیته اذعان داشت: بخشی از دستورالعمل ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه جزئی از قانون بوده که همه ما موظف به انجام آن هستیم ولیکن از طریق آموزش و سرکشیهای سرزده از شعب و شهرستانها و نظارت مستمر میتوان اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد.
در ادامه این جلسه شیرزادی معاون منابع انسانی دادگستری لرستان ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت استان در سال گذشته بیان داشت: با توجه به حجم بالای پروندههای مختومه و کسر از موجودی پروندهها، جهش قابل ملاحظهای در کاهش اطاله دادرسی و تعیین تکلیف پروندههای معوق دادگستری استان صورت گرفت.
معاون دادگستری استان لرستان تاکید کرد: ملاقاتهای منظم و مستمر رییس کل دادگستری استان لرستان با مردم با میانگین ۱۰۰ نفر در هر جلسه، ملاقات روسای حوزههای قضایی و دادستانها با مردم، اجرای طرح شمیم خدمت در مصلیهای نماز جمعه و همچنین طرح بازدید حوزه ریاست از سراسر استان در قالب نسیم عدالت، جزئی از برنامه تکریم ارباب رجوع است که بایستی بسترلازم در اجرای دستورالعمل را در سراسر استان انجام دهیم.