صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا بیکاران را در آمریکا افزایش داد؛ بیش از ۲۶ میلیون نفر خواستار حقوق بیکاری

۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷:۲۱
کد خبر: ۶۱۶۰۳۶
شیوع ویروس کرونا در آمریکا اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده تا جایی که میلیون ها شهروند آمریکایی موقعیت شغلی خود را از دست دادند.
- ویروس کووید ۱۹ با رخنه به آمریکا و تبدیل کردن این کشور به کانون شیوع آن، باعث شد تا بخش‌های بسیاری از این جامعه تحت الشعاع وضعیت بحرانی و اضطراری به وجود آمده، قرار بگیرند.

ویروس کرونا که به دلیل بی توجهی و نادیده گرفتن آن در نخستین روز‌های شیوع در آمریکا به بحرانی مهار نشدنی مبدل شده، روزانه هزاران قربانی را بر روی دست دولت فدرال گذاشته و به بیکاری میلیون‎ها نفر منجر شده است.

نشریه «نیویورک تایمز»، در گزارشی نوشته که با خاموش شدن اقتصاد آمریکا، سنگینی بار مشکلات برای خانواده‌هایی که کمترین آمادگی را برای رویارویی با بحران کرونا داشتند، بیشتر شده است.

بحران کرونا باعث شده است تا میلیون‌ها فعالیت شغلی متوقف شده و چرخه اقتصاد آمریکا با رکود مواجه شود.
 
بیشترین افرادی که در این شرایط متزلزل اقتصادی دچار آسیب شدند، خانواده‌های کم درآمد و اقلیت‌های قومی بودند که پیش این از نابرابری‌های اجتماعی رنج می‌برند.

اما در برخی از ایالت‎های آمریکا، شرایط اقتصادی، از دست دادن شغل و تعطیل شدن کسب و کار، بیش از سایر مناطق تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفتند.

در شهر لاس وگاس، پر جمعیت‌ترین شهر ایالت نوادا، حدود ۳۵۰ هزار نفر از زمان آغاز بحران کرونا برای دریافت حقوق بیکاری درخواست دادند که این تعداد در تاریخ آمریکا، بالاترین میزان بوده است.

نتایح تحقیقات یک شرکت اقتصادی مستقر در شهر لاس وگاس، نرخ بیکاری فعلی را حدود ۲۵ درصد تخمین زده است، یعنی تقریبا ۲ برابر نرخ بیکاری در زمان رکود اقتصادی بزرگ در آمریکا به شمار می‌آید که همچنان رو به افزایش است.

در حالی که فرمانداران در سراسر آمریکا این سوال را مطرح می‌کنند که سرانجام چه زمانی می‌توانند فعالیت‌های شغلی در ایالت‎ها از سر گرفته شود، شهر لاس وگاس به دلیل وابستگی بسیاری که به صنعت گردشگری دارد، بیش از سایر مناطق در بحران کرونا تحت فشار اقتصادی قرار گرفته است.
 
 
بیشتر بخوانید: 
 

نتایج نظرسنجی‌ موسسه «پیو»، نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از خانواده‌های آمریکایی کم درآمد می‌گویند با مشکلات شغلی رو به رو شدند.

علاوه بر این، تنها ۲۳ درصد از خانواده‌های کم درآمد گفته اند برای ۳ ماه آینده پول کافی برای مواقع اضطراری در اختیار دارند.

در همین حال پایگاه «فوربز»، می‎گوید که نرخ بیکاری در آمریکا در پی بحران کرونا به بالاترین میزان از زمان رکود اقتصادی بزرگ رسیده است.

آمار‌ها نشان می‌دهند در هفته منتهی به ۱۸ آوریل (۳۰ فرودین)، ۲۰۴ هزار و ۷۱۶ شهروند نیویورک درخواست بیمه بیکاری به دولت فدرال دادند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *