صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اطلاعیه‌ فدراسیون فوتبال درباره سازمان اقتصادی فوتبال ایران

۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۱۰
کد خبر: ۶۱۵۹۴۰
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
طرح تشکیل سازمان اقتصادی فوتبال ایران به عنوان یکی از موضوعات مهم همواره مورد توجه فدراسیون فوتبال بوده است.

- بر اساس اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، طرح تشکیل سازمان اقتصادی فوتبال ایران به عنوان یکی از موضوعات مهم همواره مورد توجه فدراسیون فوتبال بوده است. به همین منظور، بسط طرح سازمان اقتصادی فوتبال با در نظر گرفتن برنامه‌ها و چشم‌انداز‌های موثری که می‌تواند برای فوتبال کشور به بارآورد توسط کارشناسان مسئول بازاریابی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گرفت و در قالب طرح‌های جداگانه‌ای به هیئت رییسه فدراسیون ارسال و به اتفاق آرا به مورد تایید هیئت رییسه فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

در تاریخ نوزدهم اسفندماه سال ۹۷ با پیشنهاد هیئت رئیسه در مجمع عمومی طرح مذکور به تصویب عالی‌ترین رکن تصمیم‌گیری یعنی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال رسید و در نهایت در تاریخ هفتم مردادماه سال ۹۸ با پیشنهاد هیئت رییسه فدراسیون و صدور ابلاغ رییس وقت فدراسیون، محمد صادق درودگر که سابقه عضویت در هیئت رییسه سازمان لیگ و مدیر بازاریابی این سازمان بودند به ریاست این سازمان جدید التاسیس منصوب شدند.

براساس مصوبه مجمع عمومی و هیئت رییسه فدراسیون فوتبال افزایش دامنه فعالیت‌های اقتصادی فوتبال نیاز به ایجاد چارچوب حقوقی و قانونی جدیدی داشت. این چارچوب طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران در حدود تشکیل شرکت‌ها و قانون تجارت به طور شفافی مشخص شده است. از این‌رو، سازمان اقتصادی فوتبال به منظور تحقق خواسته‌های قانونی و اقتصادی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حوزه‌های اقتصادی و بازاریابی در قالب یک موسسه غیر تجاری، در تاریخ هفدهم مهرماه سال ۹۸ ثبت شد که هیچ‌یک از اعضا آن دارای هیچ سهمی از این سازمان نبودند؛ اما به علت بررسی موضوع در سیر فعالیت سازمان اقتصادی و نیاز به درج شخصیت حقوقی این سازمان در اساسنامه فدراسیون، رییس سازمان اقتصادی تقاضای اصلاح نام این سازمان با کمیته بازاریابی را در اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح کردند.

لازم به ذکر است این سازمان تاکنون هیچ فعالیت اقتصادی مجزایی انجام نداده است و تنها پیرو وظیفه ذاتی خود مجری و توسعه دهنده فعالیت‌های اقتصادی و بازاریابی فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران بوده است و کلیه قرارداد‌ها توسط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ منعقد شده است؛ لذا به نظر می‌رسد مطالب درج شده با برداشت‌ها و اطلاعات نادرستی که در اختیار نویسنده قرار گرفته، منتشر شده که تصویر نادرستی را به خواننده مطلب ارایه می‌دهد. طبیعی است که با توجه به اثرات مثبت و تلاش‌های موثر سازمان اقتصادی این سازمان کماکان با قدرت بیشتر و تقویت لازم به فعالیت‌های اقتصادی برای کسب منابع پایدار درآمدی در این فدراسیون مشغول به فعالیت خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *