صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نگاهی به کاهش محدودیت‌های کرونایی در مناطق مختلف جهان

۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷:۵۹
کد خبر: ۶۱۵۹۰۳
کاهش محدودیت‌های ناشی از مقابله با شیوع کرونا در مناطق مختلف جهان با مشاهده روند نزولی شمار مبتلایان به این ویروس در دستور کار قرار گرفته است.
- شیوع بیماری «کرونا» در سراسر جهان از اوایل سال میلادی ۲۰۲۰ بحرانی جهانی را رقم زد که کشور‌های مختلف را درگیر چالش‌های متعدد بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کرد، اما اقدام کشور‌ها در کاهش محدودیت‌ها خبر خوشایندی است که این روز‌ها به گوش می‌رسد.

کرونا تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۹۲۳ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۲۰۳ هزار و ۵۹۶ نفر را به کام مرگ کشیده است.
 
با وجود نگران کننده بودن آمار مذکور، رقم ۸۳۸ هزار و ۸۹۵ نفری بهبود یافتگان و وضعیت پایدار یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۴۳۲ نفر از مبتلایان، می‌تواند بارقه‌های امید را همچنان زنده نگه دارد.

اما خبر امیدوارکننده‌تر این که کشور‌های مختلف بحران زده در روز‌های اخیر برنامه‌هایی برای بازگشایی فعالیت‌های عادی را پس از گذراندن دوره بحران اعلام کرده اند.

گذشته از آمریکا که جنگ میان دولت و ایالت‌ها بر سر بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی همچنان ادامه دارد، کشور‌های دیگر برنامه‌های خود برای پایان دادن یا کاهش محدودیت‌ها را اعلام کرده اند.

از «ایتالیا» که تاکنون ۱۹۵ هزار و ۳۵۱ مورد ابتلا و ۲۶ هزار و ۳۸۴ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده، خبر می‌رسد، «جوزپه کنته»، نخست وزیر این کشور، روز یکشنبه، ۷ اردیبهشت، اعلام کرد بخش عمده از مشاغل و صنایع و مشاغل استراتژیک با اعمال اقدامات ایمنی سختگیرانه از ۴ ماه مه (۱۵ اردیبهشت) فعالیت خود را از سر می‌گیرند؛ ضمن اینکه مدارس نیز در ماه سپتامبر بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: «برنامه کلی کاهش محدودیت‌ها حداکثر تا اوایل هفته آینده ارائه می‌شود.»

ایتالیا نخستین کشور اروپایی بود که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را برای مقابله با شیوع کرونا اعمال کرد.

«عربستان» نیز که تاکنون ۱۶ هزار و ۲۹۹ مورد ابتلا و ۱۳۶ مورد تلفات ناشی از کرونا ثبت کرده، اعلام کرد ساعات تردد در سراسر کشور به جز «مکه» افزایش می‌یابد.

خبرگزاری دولتی عربستان، از آغاز مجدد فعالیت مراکز اقتصادی و تجاری از جمله فروشگاه‌های عمده و خرده فروشی از چهارشنبه این هفته تا ۱۳ ماه مه (۲۴ اردیبهشت) خبر داد اما سینما‌ها و سالن‌ها به دلیل عدم امکان رعایت فاصله اجتماعی بسته خواهند بود و تجمع بیش از ۵ نفر نیز ممنوع است.

«کره جنوبی»، از کشورهای موفق در مهار شیوع کرونا نیز اعلام کرد کلیسا‌های بزرگ این کشور می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

سیاست فاصله اجتماعی در این کشور تا ۵ ماه مه (۱۶ اردیبهشت) تمدید شده، اما کلیسا‌ها و اماکن ورزشی که پیشتر تحت محدودیت‌های شدید بودند از امروز یکشنبه می‌توانند با رعایت اقدامات ایمنی فعالیت خود را از سر بگیرند.

این کشور تاکنون ۱۰ هزار و ۷۲۸ مورد ابتلا و ۲۴۲ مورد تلفات ناشی از کرونا را ثبت کرده است.

«اسپانیا»، بحران زده‌ترین کشور قاره سبز نیز که روز یکشنبه پایین‌ترین میزان تلفات ناشی از کرونا را در یک ماه گذشته ثبت کرد، از کاهش محدودیت‌ها در این کشور خبر می‎دهد.

«پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا نیز روز شنبه از کاهش محدودیت‌ها در این کشور خبر داده بود.
 
ورزش انفرادی، پیاده روی دو نفره کسانی که با هم زندگی می‌کنند و اجازه خروج کودکان از منزل از جمله این کاهش محدودیت‌ها است.

وی افزود: «روز سه شنبه در پارلمان در مورد کاهش محدودیت‌ها تصمیم گیری انجام می‌شود.»

اسپانیا ۲۲۳ هزار و ۷۵۹ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۹۰۲ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.
 
ثبت ۲۸۸ مورد مرگ و میر در ۲۴ ساعت گذشته خبر خوشایندی برای این کشور است که در یک ماه گذشته بی سابقه بوده است.
 

از «اراضی اشغالی» نیز خبر می‌رسد، کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد از امروز یکشنبه، مدارس و برخی از مشاغل را بازگشایی کند.
 
به نظر می‌رسد افزایش نرخ بیکاری به ۲۷ درصد در اراضی اشغالی و افزایش اعتراض‌ها و تجمعات به وضعیت اقتصادی عامل مهمی در اتخاذ این تصمیم باشد؛ چرا که شیوع کرونا در اراضی اشغالی در سیر صعودی بوده و تاکنون ۱۵ هزار و ۳۹۸ را مبتلا و ۱۹۹ نفر را به کام مرگ فرستاده است.

«کانادا» نیز از جمله کشور‌هایی است که فعالیت‌های اقتصادی را در برخی از استان‌های خود از سر گرفته است.
 
این کشور تاکنون ۴۵ هزار و ۳۵۴ مورد ابتلا و ۲ هزار ۴۶۵ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

از «فرانسه» نیز خبر می‌رسد طرح «ادوارد فیلیپ»، نخست وزیر این کشور، برای از سر گیری فعالیت‌های اقتصادی و کاهش محدودیت‌های ناشی از مقابله با کرونا در روز سه شنبه برای رای گیری به پارلمان ارائه می‌شود.
 
براساس برنامه ریزی‌های قبلی محدودیت‌ها در فرانسه ۱۱ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) لغو می‌شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *